Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nya twin C/T2-tuner

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    Nya twin C/T2-tuner

    Jag köpte den nya twin C/T2-tunern för att ersätta min trippeltuner i DM7080. Funkar bra, jag tyckte att trippeltunern genererade litet mycket värme, och bytte därför. Men en sak förbryllar mig. Trippeltunern visade mellan 90 - 100% signalstyrka på Svt1 HD, medan den nya visar 4%. Kanske menas -4%, dvs 96% signalstyrka. Kör OpenATV 5.3. Någon som har erfarenhet av den nya tunern?
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  2. #2
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    När jag skiftade till DreamElite så får jag riktiga värden på signalstyrkan. Något märkligt med OpenATV 5.3 .....
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  3. #3
    Har du samma värden??? Har en dm800 se HD. Skulle vilja ha twin tuner på den. Är du nöjd annars med den?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Jag köpte den nya twin C/T2-tunern för att ersätta min trippeltuner i DM7080. Funkar bra, jag tyckte att trippeltunern genererade litet mycket värme, och bytte därför. Men en sak förbryllar mig. Trippeltunern visade mellan 90 - 100% signalstyrka på Svt1 HD, medan den nya visar 4%. Kanske menas -4%, dvs 96% signalstyrka. Kör OpenATV 5.3. Någon som har erfarenhet av den nya tunern?
    är det tunermodulen som rapporterar signalstyrkan?
    i så fall verkar trippeltunrarna (Sunray) har glädjemätare för jag har en sån samt en gammal orginal dm dvbT tuner i min dm8000.
    dvb-T tunern rapporterar sämre signalstyrka är trippeltunern men jag får in fler kanaler på T tunern (de danska marksända kanalerna får jag inte in på trippeltunern men de går bra på T tunern, dessutom verkar minsta lilla störning/dåligt väder resultera i rutor på trippeltunern men från T tunern har jag alltid perfekt bild.
    några HD kanaler (T2) lyckas jag inte heller få in på trippeltunern, det var därför jag skaffade den. :-(

Liknande ämnen

  1. Twin C/T2 tuner
    Av Stickan i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-10-08, 16:41
  2. Twin Tuner i vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-07, 18:36
  3. Twin Tuner till DM 800 HD!
    Av jonesfanni i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 11:34
  4. Rek. Twin Tuner box
    Av sm0kie i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 19:46
  5. IMG med stöd för twin tuner?
    Av pawas i forum DGStation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 20:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss