Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Viasat box och fler satelliter som tex 13gr Hotbird och 19gr Astra

  1. #1

    Viasat box och fler satelliter som tex 13gr Hotbird och 19gr Astra

    Hej

    Är det möjligt med Viasats nyare boxar att ta in fler satelliter än enbart 5gr där Viasat huserar idag....är fortfarande intresserad av iaf Hotbird på 13gr och Astra på 19gr alla kanaler...vilken box eller vilka i så fall?...om dem har diseque 1.0 allra minst och kan göra kanalsökning utöver deras egna kanaler.

    Har fått ett erbjudande på en ny HDbox från viasat ...antingen pace 3000 eller samsung 5140...är det bra boxar och kan dem köra fler satellitpositioner ?

    Hoppas någon kan vägleda en

    MVH P

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det måste vara bättre att ställa den frågan till Viasat.

    ps

    Jag kollade snabbt, verkar inte som dom är avsedda för andra sat. , men jag kan ha fel.
    Du kan även kontakta sat shopar och höra med dom.
    Senast redigerad av ricki den 2016-12-16 klockan 10:14.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #3
    Har gjort det och det var väl inte det mest klara svar jag fått :-)....tänkte att personer som sitter på viasat boxarna kunde svara som experter :-)....

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Jeg har en Samsung 5140 og den har :

    1.0W
    4.5E
    13E
    19.2E

    jeg vil tro at Pace har det samme.

    vh/Bosse

  5. #5
    Ser ju lovande ut...och det är möjligt att söka fritt på dem andra satelliterna?...misstankarna fanns för det svar jag fick när jag ringde var att det bara går att ta ned viasatkanaler....är det diseque 1.0 du då använder i konfigurationen?..då skulle det vara möjligt att ha en diseque motor också för 4 st positioner...är det möjligt att blanda kanaler i kanal/favoritlistan eller hur får man till det?

    Tack

    //P

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    DiSEqC 1.0 er standart og de 4 satelliter er forprogrammeret men kan flyttes - jeg tror ikke at der kan
    bruges motor der skal man bruge DiSEqc 1.2 eller usal.

    vh/Bosse

  7. #7
    Tack

    Motorstyrningen jag tänker på är en MOTECK V-BOX II Omvandlare från DiSEqC till 36 Volts motorstyrning med olika diseqc protokoll bla 1.0....förstår jag dig rätt att du kör en europaparabol med 4st lnb Bosse.....kunde man har valfria favoritlistor och sortera kanalerna som man ville mellan dem olika satellitpositionerna?...hänger mottagaren med bra i enkelt handhavande?....eller rekommendreas någon annan viasat box med diseqc 1.0.....har du viasat abonnemang idag och kollar utöver det fritt på dem andra satellitpositionerna...

    Tack för dina svar Bosse

    //P

Liknande ämnen

  1. Fler satelliter-kan man ha 2 switchar?
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 09:58
  2. Astra/hotbird /övriga satelliter???
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 20:59
  3. astra och hotbird
    Av Seizer666 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-14, 07:04
  4. Astra-HotBird
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 18:59
  5. Astra och hotbird
    Av pnilz i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 15:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss