Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gammal digitalbox, hittar få kanaler

  1. #1

    Gammal digitalbox, hittar få kanaler

    Har en av de äldre viasatboxarna. En sd box med inbyggd hårddisk. Har försökt uppdatera kortet iden för att få igång Viasat Sport Premium SD i kortservern. Då jag gör en kanalsökning i den så hittar jag dock bara ett fåtal kanaler av nån anledning. Kan köpa att jag inte hittar några hd kanaler, men borde man inte kunna få in alla sd kanalerna?

    Kan det vara så att boxen är för gammal helt enkelt..?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan vara att VIASAT har varit så elaka att de har flyttat runt kanalerna så att de har hamnat på andra transporterar ('frekvenser') än innan. Du kan bli tvungen att behöva ställa in de nya frekvenserna manuellt. Titta i bruksanvisningen om det finns något som en blindsökningsfunktion som söker igenom alla transpondrar och symbolhastigheter med mera automatiskt. Skall du göra det manuellt med Lyngsat.com i ena handen och fjärrkontrollen i andra är kvällen räddad.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Kan vara att VIASAT har varit så elaka att de har flyttat runt kanalerna så att de har hamnat på andra transporterar ('frekvenser') än innan. Du kan bli tvungen att behöva ställa in de nya frekvenserna manuellt. Titta i bruksanvisningen om det finns något som en blindsökningsfunktion som söker igenom alla transpondrar och symbolhastigheter med mera automatiskt. Skall du göra det manuellt med Lyngsat.com i ena handen och fjärrkontrollen i andra är kvällen räddad.
    Tackar! Så kan det nog vara! Ska testa och se om det funkar!

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  4. #4
    Boxen var så nedlåst att det gick varken att ändra transpondrar den söker på eller nätverkssökning. Fick det dock att funka genom att sätta in kortet i orginalboxen, valde en av de två kanalet den hittat och skickade ut nya uppdateringar via hemsidan. Efter det så hoppade kanalen igång!

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. hittar ej alla kanaler
    Av flax i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 14:58
  2. Hittar inga kanaler
    Av MuckoKD i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 20:41
  3. dm 500 hittar få kanaler
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 14:32
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 19:47
  5. Hittar inga kanaler
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 00:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss