Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Cam i vu uno 4k VTi

  1. #11
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Lyssna på matkoh. Oscam är smidigare och bättre. Som jag skrev tidigare så har den en bättre support eftersom den utvecklas hela tiden.

    Jag snöade själv in på bara cccam eller mgcamd men lägg lite tid på att lära dig oscam. På en dag kommer du att kunna bemästra den. Men som sagt läs på, det finns tonvis med info om hur man konfigurerar oscam i en burk.

    Själv stoppade jag in min Comhem CI moduł i den och det fungerar direkt utan conf i VTI imagen.

    Men du vill ju att den kopplar mot en oscam server och det är som sagt ett par timmar trix. Men sedan kan du den. ;-)

    Sony Z5 Premium
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Nån som testat att convertera cccam till oscam?
    Har precis köpt oled tv här..så skulle köpa en 4k box. .men funkar inte boxen med cccam,så vet jag inte hur jag ska göra.
    Har aldrig märkt nån skillnad på någon cam..varken cccam ,mgcamd,eller nån annan. .alla har funkat bra
    Senast redigerad av tjena den 2017-01-05 klockan 20:28.

  3. #13
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    tjena Redan förklarat och underlättat för dig !
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Ja, det är givet att man skall försöka att lära sig Oscam, men efter lite jobb har jag i alla fall fått igång Mgcamd på min vu uno4k. Med lite eftertanke så skulle man kanske ha lagt allt krut på Oscam, som de flesta rekommenderar, men jag tog det som en utmaning att få mgcamd att rulla!
    Oscam får nu vänta lite till!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Har du lust och förklara snabbt hur du gjorde för att få det och funka?
    Vu+ uno 4k se, Octagon sf8008 4K.

  6. #16
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Mgcamd funkar endast med blackhole och openvix men kräver mycket jobb på openvix men på blackhole funkar direkt.
    CCcam funkar inte..............Oscam funkar med alla image.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Jag använde en mgcamd-fil som hette: enigma2-plugin-softcams-mgcamd-1.35a_vti_armv7ahf-vfp-neon.ipk.
    För att konfigurera mg_cfg, och newcamd.list hittade jag ett paket som hette: mgcamd configs for latest enigma2 recievers.
    ArneBajse, om du googlar på detta, så hittar du säkert vad du behöver. Observera att detta gäller VTi-image.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss