Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Installera Halles Picons för Canal Digital m.fl

  1. #1

    Installera Halles Picons för Canal Digital m.fl

    Hej, försöker installera Halles Picon (png files) för Canal Digital m.fl som saknar tyvärr satelliteservice data. Har försökt att installera png-filerna med plugin Picon manager m.fl men lyckas förstås inte. Det är många kanaler och hur gör man enklast för att ändra namn på dessa? Har provat E-channelizer men programmet verkar svår att hantera. Några tips på detta? Det finns inga färdiga Picons för Canal Digital m.fl som har ändrade filnamn med servicedata som är klara att installera? Har VU+ Solo 4K och använder VTI image 11.0.
    Vu+ Solo 4k, VTI image 11, Canal Digital

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det enklaste sättet är nog att använda DreamBoxEditor. Där kan du högerklicka på en kanal och välja "Assign picon to service". Sedan pekar du ut en picon-fil och så tror jag att allt med namn o.s.v. sköter sig automatiskt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Lyckades äntligen få till det med Picon iom DreamBoxEditor. Ett stort tack för tipset.
    Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Jag har OpenPLi på min Duo2 och picons under media/usb/picon. Formatet på piconerna är SRP (ServiceReferencePicon) men jag skulle vilja köra med SNP (ServiceNamedPicon) (som Halles) istället.
    Hur går jag tillväga för att få SNP att fungera under OpenPLi? (att kopiera rakt av från Halles mapp till min Usb fungerar ju inte)

    regards

Liknande ämnen

  1. Picons 800hd se Canal digital Kabel-tv
    Av wallejr i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 16:03
  2. Svar: 104
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 13:54
  3. picons till canal digital
    Av mongot i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:58
  4. EPG och Picons för svenska Canal Digital
    Av micke2004 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 09:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss