Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Automatisk zappa från Boquetelist?

  1. #1

    Thumbs up Automatisk zappa från Boquetelist?

    Hej!

    Tänkte höra ifall någon vet om det är möjligt att byta kanal direkt från Favoritlistan, jag menar alltså att bara genom att trycka upp och ner så ska kanalen bytas automatiskt utan att behöva trycka på OK.

    På så sätt slipper man trycka på OK, sen gå in i favoritlistan igen och välja kanal och trycka på OK.

    Det skulle bli mycket smidigare att zappa på detta sätt, då man har en liten ruta med tv-kanalen i favoritlistan.


    Tack för svar.

    1_zpsvxwo9bs7 (1).jpg

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    535
    Tackad
    55 gånger
    På min dreambox så trycker jag höger för uppåt ibland kanalerna och vänster för att byta kanal neråt. Jag har openpli. Vilken image har du?

  3. #3
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du har openpli höger och vänster pilen som gäller och du kan även ändra i Hotkey under system.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    55
    Tackad
    7 gånger
    testa att ha kanallistan uppe och tryck på knappen tv på fjärren.. då visas den kanalen i den lilla rutan uppe till vänster och du slipper gå ut och in hela tiden
    Senast redigerad av anwi den 2017-01-11 klockan 10:08.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av alpalpha Visa inlägg
    Hej!

    Tänkte höra ifall någon vet om det är möjligt att byta kanal direkt från Favoritlistan, jag menar alltså att bara genom att trycka upp och ner så ska kanalen bytas automatiskt utan att behöva trycka på OK.

    På så sätt slipper man trycka på OK, sen gå in i favoritlistan igen och välja kanal och trycka på OK.

    Det skulle bli mycket smidigare att zappa på detta sätt, då man har en liten ruta med tv-kanalen i favoritlistan.


    Tack för svar.

    1_zpsvxwo9bs7 (1).jpg
    När du är i läget som bilden ovan visar gör följande.
    Tryck menu 2 ggr och välj på sida 2 "aktivera OK-knapp som förhandsvisning i kanalval" = ja .
    Nu kan du bläddra med pil upp och pil ner och trycker du ok så byter du kanal i det lilla fönstret, trycker du ok igen så får du stor bild.
    Senast redigerad av piphalu den 2017-01-12 klockan 10:28.

Liknande ämnen

  1. Zappa Dreambox med m3u streaming
    Av CbA i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 17:28
  2. Automatisk EPG
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:46
  3. download från zappa free
    Av gsg i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 21:44
  4. automatisk
    Av levis i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 01:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss