Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Installera cccam via putty?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger

    Installera cccam via putty?

    Hej. Råkade ta bort cccam 2.3.0 på min vu och det ända sättet jag kommer åt min box är putty, Den totalvägrar via ftp. Nån som kan comandon för att installera det via putty? Skulle uppskattas ifall jag slapp flasha om.Skriv gärna comandon om det är möjligt

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Råkade ta bort cccam?? Det är väl bara att ta ner den från plugin, denna komentar från mig är lite onödig, men det börjar närma sig årsdagen på min sons bortgång han var bäst på linux så svaret på denna fråga om det går att lösa med putty, kan jag inte svara på tyvärr. Ursäkta!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Hej Lus. Beklagar sorgen

    Jag använder blackhole och där kan man inte ladda ner den på via menyn tyvärr

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det du behöver göra är att hämta hem denna fil från filarkivet: https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1314

    Sedan behöver du packa upp zip-filen så att du får fram filen cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk som ligger inuti.

    Nu kommer problemet som det kan finnas olika lösningar på, att få över denna fil till Vu+ boxen. Du säger att ftp inte funkar, men du kanske kan lägga den på ett USB-minne och stoppa i boxen?

    När du fått över den till boxen så se till att den inte ligger i /tmp. Jag brukar lägga den i /hdd. Det beror på att /tmp ofta inte är tillräckligt stort. Om du har den på ett USB-minne kanske det monteras på någon annan sökväg i filsystemet. Försök att lista ut var i så fall.

    När du vet var filen finns kan du installera den med kommandot:

    opkg install /hdd/cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk

    ifall den ligger i /hdd. Annars får du modifiera kommandot med rätt sökväg.

    Alternativt kanske det också går att lägga den på en USB-sticka och installera från menyerna i boxen. Det är inget jag brukar göra så jag har inte exakt procedur i huvudet. Men kolla runt i menyerna och se om det finns alternativet att manuellt installera mjukvara.
    Senast redigerad av atomized den 2017-01-14 klockan 00:55.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    [QUOTE=atomized;251626]Det du behöver göra är att hämta hem denna fil från filarkivet: https://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1314

    Sedan behöver du packa upp zip-filen så att du får fram filen cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk som ligger inuti.

    Nu kommer problemet som det kan finnas olika lösningar på, att få över denna fil till Vu+ boxen. Du säger att ftp inte funkar, men du kanske kan lägga den på ett USB-minne och stoppa i boxen?

    Tack för att svar. Har försökt hitta var den kan hamna när man lägger in den på usb men hittar inte. När jag skriver din comando så står det så här:

    root@vusolo2:~# opkg install /hdd/cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipkCollected errors:
    * wfopen: /hdd/cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk: No such file or directory.
    * pkg_init_from_file: Failed to extract control file from /hdd/cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Visst lägger man alla alla ipk filer i tmp normalt ( i alla fall om man använder Pli )?
    Senast redigerad av ricki den 2017-01-14 klockan 10:09.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Precis. Om man använder ftp. I mitt fall så verkar ftp inaktiverat och får inte igång den. Så alltingen telnet eller flasha om den.j

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Nu är den helt knäpp. Startar om hela tiden. Det blir o flasha om den tyvärr. Men tack för att ni har försökt hjälpa mig!

Liknande ämnen

  1. Hur installera cccam manuellt?
    Av acemicke i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 17:09
  2. Problem med att installera CCcam i LT x
    Av Pimmp i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 22:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss