Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Diablo cam

  1. #1

    Diablo cam

    Tja.
    HAr precis införskaffat mig en Diablo cam och håller på att slita håret av mig..
    Jag kör Underground 2.3, HW 2.6.
    Jag får igång Wifi, kan pinga, Newcamd ansluten, lyckas avkoda med laggig bild (vet inte varför den laggar) efter 10 sek dör den och bootar om...
    har testat den på 2 tv apparater med samma resultat, Lyckas inte hitta vart man kan få ut Logfiler för vad som händer med den..

    Alla tips är välkomna.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Hej
    Antar att du kör wpa/wpa2 på ditt wlan, hade samma problem innan med mina 2 st diablocammar så jag fick byta till wep-kryptering, då fungerar dom bra.
    Antar att det är newcamd du kör som softcam på diablon?

    Diablo är rättså struliga att få igång, jag fick hålla på ett par kvällar innan jag fick mina att rulla stabilt, finns inte så mkt information heller, men jag har haft mina att rulla med både via, canal och boxer.
    Jag har inte heller fått dem att fungera i alla tv-apparater/boxar, verkar som om dom fungerar i vissa men inte i andra (kanske matar vissa apparater inte ut tillräckligt med ström eller nått för modulen bootar om hela tiden)
    Se också till att ha bra mottagning på wlanet, antennen i diablo verkar inte vara den bästa. Och deras processor verkar inte vara överdrivet snabb för de tar ju sin lilla tid att boota, kanske därför de inte orkar wpa/wpa2 kryptering heller.

    Jag har förövrigt en diablo wifi samt ett cas3+ interface liggande om nån är intresserad av att köpa.

Liknande ämnen

  1. Alex2 vs Diablo Cam 2 lan med canaldigital?
    Av Ille83 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-01-07, 22:36
  2. diablo cam
    Av prexos i forum Guider
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-02, 08:35
  3. diablo cam - wireless / Zig-Bee
    Av segemyhr i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-05-20, 12:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss