Visa resultat för omröstning: Vem gör bäst image?

Antal röster
42. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • BlackHole

    7 16.67%
  • OpenVix

    3 7.14%
  • OpenPli

    27 64.29%
  • PBNigma

    1 2.38%
  • OpenATV

    2 4.76%
  • VTI Team

    2 4.76%
  • OpenHDF

    0 0%
  • SatDreamGr

    0 0%
  • En annan

    0 0%
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vem gör bäst mjukvara till VU+ tycker du?

  1. #1

    Vem gör bäst mjukvara till VU+ tycker du?

    Jag har provat en del men blir inte riktigt nöjd av olika anledningar hela tiden. Du har säkert också testat en del, vilken tycker du är bäst och varför?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Bytte precis från VTi till OpenPli. Mycket som är bra med VTi och som jag saknar, men att de inte fick ordning på textningen trots vad som måste vara miljoner kraschloggar gjorde att jag tröttnade. Saknar automatisk gruppering av inspelade program mest, men jag klarade mig utan det förut, och får göra det igen.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  3. #3
    Jag själv bytte från Blackhole eftersom jag hade lite stabilitetsproblem till Openpli, än så länge fungerar det fint här med.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Jag gillar egentligen OpenVIX och OpenPLI, men kör sen ett tag Blackhole.

    Jag hade problemet med OpenVIX att inspelningar över nätet stoppade med "write error" lite då och då. Efter att ha kikat i OpenVIX källkod på de delar som gör inspelningarna så insåg jag att den är ytterst känslig för minsta störning - allt måste gå perfekt annars avbryter den inspelningen. Tvärt emot Internets filosofi. Den delen av koden skulle verkligen behöva skrivas om från grunden.

    Störningarna kan bero på buggar någonstans, men kan bero på något strul i mitt nätverk eller kanske elsystem. Jag har provat igenom det mesta av kablar, router och switchar men kan inte hitta något uppenbart fel och inser att om det är nätstrul så händer det väldigt sällan, men tillräckligt ofta för att hända ibland under inspelningar.

    Jag har pratat med en av utvecklarna av OpenVIX och vi har försökt lista ut exakt vad som händer, men det är inte så lätt, och det är en hel del kod att skriva om för att få den stabilare :-( Och vi är tydligen bara några stycken som har just det här problemet. OpenPLI och flera andra använder samma kodbas och därmed samma kod för inspelningar.

    Så för att testa en image som inte verkar ha samma bas så kör jag nu Blackhole och har inte haft några problem med just inspelningarna på tre veckor :-) Det jämfört med minst 3 - 10 trasiga inspelningar per vecka med OpenVIX. Jag saknar en del finesser i OpenVIX men Blackhole har en del andra istället :-)
    Vu+ Solo 4k
    Blackhole, OSCam
    Parabol 90 cm med Inverto Unicable IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP

Liknande ämnen

  1. Mjukvara till MB6 plus HD V2?
    Av shupez i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-11-08, 18:26
  2. Vilken Img tycker ni är bäst för Sunray
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 83
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 12:59
  3. Vilket Img tycker ni är bäst ?
    Av pixy i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 06:27
  4. Mjukvara till 460 boxen
    Av jimma i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 14:52
  5. Vilken/vilka tycker du låter bäst ?
    Av 1_2_3 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 17:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss