Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mgcamd i VU+ UNO 4K autostartar inte

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger

    Post Mgcamd i VU+ UNO 4K autostartar inte

    Skaffade en Vu+ Uno 4K och insåg gankska snabbt att Mgcamd 1.38 inte fungerar eftersom det är annan typ av cpu mm i Vu+ Uno 4k.

    Jag kör senase Black Hole 3.0.3 på denna och jag tänker inte byta för jag gillar BH.

    Installerade då enigma2-plugin-softcams-mgcamd-1.35a_blackhole_armv7ahf-vfp-neon.ipk och det fungerar men problemet är att efter en omstart av boxen så måste jag manuellt starta upp camen genom att trycka på blå knapp och sen ok.

    Jag antar att det är fel på startscriptet. Nån vänlig själ som kan tala om var startscriptet är nånstans samt vad det ska stå i detta för att få autostart att fungera, alternativt har en färdig ipk fil som fungerar...

    Om nån har en färdig ipk på oscam client samt grundconfig som skall fungera så är jag oxo sugen på att testa det såklart

    Tackar

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Denna forumtråden tycker jag förklarar en del av magin hur Blackhole hanterar softcams, jag fick en del hjälp iallafall :-) Även om den handlar om hur man uppgraderar så får man hela grunden:

    [How-To] Update Oscam To The Latest Version On Black Hole or Open Black Hole Images
    Vu+ Solo 4k
    Blackhole, OSCam
    Parabol 90 cm med Inverto Unicable IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP

Liknande ämnen

  1. finns inte mgcamd
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-30, 09:38
  2. mgcamd startar inte
    Av lakens i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-18, 19:13
  3. Får inte igång mgcamd dm 800 hd se
    Av Petiss i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-19, 01:30
  4. Mgcamd går inte att installera
    Av ante_olsn i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 13:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss