Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Skräp kvar DM500HD

  1. #1

    Skräp kvar DM500HD

    Införskaffade en bättre beg DM500hd och tänkte byta ut min gamla DM600, sopade inställningarna för mgcamd i den nya och läste in mina gamla.
    Jag får kontakt med nätet och jag kan flytta filer med filezilla men den får inte kontakt med servern trots att jag dubbelkollat ipnr till servern och lagt till dem på nytt, får gröna bockar på allt med nätverket i inställningarna.
    Ligger openPli4 samt mgcamd sedan tidigare på den.
    Är det bara en ny flash som gäller eller kan föregåend ägare lämnat någon inställning som jag inte tänker på.
    Någon som har en bra ide?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av V60 Visa inlägg
    Införskaffade en bättre beg DM500hd och tänkte byta ut min gamla DM600, sopade inställningarna för mgcamd i den nya och läste in mina gamla.
    Jag får kontakt med nätet och jag kan flytta filer med filezilla men den får inte kontakt med servern trots att jag dubbelkollat ipnr till servern och lagt till dem på nytt, får gröna bockar på allt med nätverket i inställningarna.
    Ligger openPli4 samt mgcamd sedan tidigare på den.
    Är det bara en ny flash som gäller eller kan föregåend ägare lämnat någon inställning som jag inte tänker på.
    Någon som har en bra ide?
    Som matkoh brukar säga: Prova att starta mgcamd från prompt!
    Den här typen av problem löser man troligen inte utan lite information från loggar och liknande. Vad säger loggen på servern när boxen startar upp och försöker logga in?
    Om inget syns i serverloggen återstår att få fram någon slags logg på klienten. Enklast är då att starta mgcamd från prompten så får man alla meddelanden direkt på skärmen.
    Det kan också vara värt att kolla om mgcamd verkligen går igång med kommandot:
    ps ax | grep mgcam
    Försök att lista ut var mgcamds binärfil ligger och exakt vad den heter. När du vet det kan du prova att starta mgcamd från prompten.

    Jag tycker det är överdrivet att flasha om. Bättre att göra lite felsökning och lista ut vad som är problemet. Troligen går det att fixa.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Telneta boxen och staratde mgcamd därifrån, körde killall mgcamd före, men det här blev jag inte klokare på.
    Konf filen finns och har läst in den igen däremot så funderar jag över CaID nedan, kör bara 093E
    Har redan B: { 06 }

    root@dm500hd:~# mgcamd
    warning, no config file
    Mgcamd 1.38c by mixvt, patched by LEO11 on Dez 04 2012
    [mg] Net:0:7:0:10s Show ecm:1, emm:1 Up:1 Au:2 Dir:0 Osd:no:80:0 Cache:6 Log:2:n
    o ip:28007 Reread:0
    [mg] Ecm cache time: 15
    Box type: dbox2
    root@dm500hd:~# [mgcam] emm thread started
    got 88 cmd 9F
    [mg0] namespace 300000 t-id B on-id 56
    [mg0] descramble on 1, source 0
    [mg0] service 92E index 0 pmt pid 92E (1), pids: video 0x096B, audio 0x096C 0x0
    970
    [mg0] ECM: CaID: 0x090F -> CaPID: 0x0937 ProvID: 000000
    [mg0] ECM: CaID: 0x093E -> CaPID: 0x0936 ProvID: 000000
    [mg0] ECM: CaID: 0x0940 -> CaPID: 0x01A2 ProvID: 000000
    [mg0] pid 0x0937 failed to decode.
    [mg0] pid 0x0936 failed to decode.
    [mg0] pid 0x01A2 failed to decode.
    [mgcamd] emm started
    EMM: CaID: 0x090F -> CaPID: 0x00C0 ProvID: 000000
    EMM: CaID: 0x093E -> CaPID: 0x00C1 ProvID: 000000
    EMM: CaID: 0x0940 -> CaPID: 0x00C2 ProvID: 000000
    [mgcamd] emm stopped

  4. #4
    Tack atomized för din hjälp, jag hittade felet, datorn lade till .txt på vissa filer bla konfigen...
    Så lätt egentligen men svårt att se när man sitter där.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, det såg skumt ut.
    Tydligen hittar den ingen config-fil i första läget. Sedan vet jag inte vad den faller tillbaka på när den börjar prata om CaID: 0x090F m.fl.
    Du får kolla i boxen om du har flera newcamd.list på olika ställen. Du får också kolla om det finns någon kortserverprogramvara som oscam eller liknande som kör i boxen så att mgcamd försöker prata med den.
    En utskrift av kommandot:
    ps ax
    kanske hjälper till plus utskrift av mg_cfg och newcamd.list kanske också hjälper.

    Edit:
    Skrev detta innan jag läste ditt senaste inlägg. Men det var ju bra att det löste sig!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. APP MB LIVE skräp?
    Av mmbv5 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-08-08, 00:15
  2. [LÖST] Dreambox är inget annat än dyrt skräp!
    Av i forum DGStation
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 22:10
  3. Digitalt skräp.
    Av virvelvinden i forum Boxer
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 19:20
  4. Nytt skräp eller???
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 10:20
  5. Sagem skräp
    Av phq i forum Com Hem
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 12:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss