Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 4K?

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    4K?

    Nu börjar det dyka upp flera 4K-mottagare. Då bör man ha en 4K-TV också. Men.... vad skall man titta på? Finns något utbud som motiverar inköp? Eller är det mest en teknikleksak? Man blir ju litet intresserad, men kan inte riktigt motivera ett inköp.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    För mig var det FBC-tunerna som var intressantast.
    Vu+ Solo 4k
    Blackhole, OSCam
    Parabol 90 cm med Inverto Unicable IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Ḧmmmmm

    Mycket bättre bild på alla kanaler med en 4K box, jag har en VU0 Solo 4k samt en Uno 4k, mycket trevliga (när man får en image att lira).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Gllar man bra tv bild ,ska man köpa sig en 4k tv
    köpte mig en LG 65 tums här i julrean..det är en fantastisk tv..kommer ju att gå ner mer i pris under detta år.när nya modeller kommer
    såg att LGs nya 4k tv bara är 2.5 mm tjock, hela bildytan är så tjock...det andra,mottagare och högtalare är en egen låda...säkert trådlöst mellan.
    priset var högt,,men är ju alltid så med senaste, sån vill man ju ha, men är helt nöjd med den jag har .
    Finns en del 4k på youtube att kolla på..

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Netflix sänder oxå allt nytt material i 4K
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmmm.

    Netflix sänder oxå allt nytt material i 4K
    Ok..låter ju bra,får ta och skaffa netflix.
    är där många nya bra filmer på netflix.?

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Tack för svar! Nu har jag en Philips 55" 3D som jag är rätt nöjd med. Får väl börja med att bearbeta/motivera inköp av annan burk, men jag har en del 3D som jag gillar att titta på ibland, och 3D är ju skrotat på de nyare mottagarna.....

    Läste någonstans i tidningen L&B att det förmodligen inte skulle komma något efter 4k. Men inte kommer utvecklingen att stagnera. Vi vill väl ha hologram-TV i färg med närvarokänsla. Industrin måste väl leva vidare med nya prylar?
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Tack för svar! Nu har jag en Philips 55" 3D som jag är rätt nöjd med. Får väl börja med att bearbeta/motivera inköp av annan burk, men jag har en del 3D som jag gillar att titta på ibland, och 3D är ju skrotat på de nyare mottagarna.....

    Läste någonstans i tidningen L&B att det förmodligen inte skulle komma något efter 4k. Men inte kommer utvecklingen att stagnera. Vi vill väl ha hologram-TV i färg med närvarokänsla. Industrin måste väl leva vidare med nya prylar?
    Som med allt så utvecklar branschen saker i lagom takt. Du ska köpa din Platt-tv, och efter några år är det lagom att lansera en LED tv, och några år efter det en 3D tv. Man vill ju sälja en viss mängd innan man lanserar nästa sak. Finns ingen anledning att lansera en ny modell varannan månad, för ingen byter så ofta.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss