Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Tunerproblem DM800, behöver hjälp att reda ut detta

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    Ja jag hittade en tabell och det var en jäkla skillnad...
    http://www.vuplus.com/sub/sub0109.php
    Dock så har Zero varken eSATA eller HD-stöd så det går inte att spela in lokalt.
    Du kan spela in på en USB-disk om du vill. Jag har testat och det funkar helt OK. Men du skulle ju ändå använda NFS...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Här går det undan. Har beställt en VU+ Zero samt båda tuners.
    Ett strul som fanns länge på drömlådan var textningen som kom och gick. Hoppas det är borta.
    Det tog också rätt lång tid innan man fick igång inspelningsfunktionen så att den var tillförlitlig.
    EPG:n har jag fortfarande problem med. Funkar sporadiskt.
    Ett annat problem som jag hade var vissa inspelningar till NAS som laggade när man skulle se dem. Hände bara ibland.
    Men det värsta felet var att någon gång ibland när man startade upp den så fastnade den på en specifik kanal (TV3) med störningar uppe i bilden och sen gick det inte att göra nåt, det var bara att flasha om den...

  3. #23
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    De problemen du nämner härör från KLON-fabriken !!!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    Testade precis detta. Har tre olika P/S (varav ett nytt) så det är inte det som spökar.
    Well...jag hade köpt om jag var helt utan kanaler. Tuner kaputt. Kapisch.
    Men att bara några kanaler funkar...med full styrka...och andra inte alls går att få in. Och en exakt identisk tuner har samma fel. Öh?
    Det här övergår mitt stånd. Fel: går över mitt förstånd skulle det visst vara.
    Vissa kanaler visar "Tuning Failed" och andra "Service not found. SID not found in PAT". Men med den tredje tunern får jag bild på alla.
    Ser nu att jag också får in TV9 och TV12.
    kan det vara så att alla kanalerna du får in ligger på samma polarisation och hög/låg frekvensband?
    nått har gått sönder i tunern som gör att den bara kan leverera under 14V ut och därmed ej växla över huvudet till horisontal pol. Eller så har 22khz tongeneratorn gått sönder så du bara kan ta låga frekvensbandet, eller bägge delar.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    De problemen du nämner härör från KLON-fabriken !!!
    Nja, jag hade många av dessa fel även på min DM7000 (original).

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    kan det vara så att alla kanalerna du får in ligger på samma polarisation och hög/låg frekvensband?
    nått har gått sönder i tunern som gör att den bara kan leverera under 14V ut och därmed ej växla över huvudet till horisontal pol. Eller så har 22khz tongeneratorn gått sönder så du bara kan ta låga frekvensbandet, eller bägge delar.
    Inte omöjligt och jag har också varit inne på nåt liknande. Har faktiskt inte studerat närmare vad dom kanaler som jag faktiskt får bild på har gemensamt. Det som motsäger detta är dock att jag har exakt samma fel på min andra tuner.
    Men nu har jag en ny på väg in så då får vi se vad som händer efter bytet.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    Nja, jag hade många av dessa fel även på min DM7000 (original).
    Det var ingen särskild bra box, men den var kul för att den var den första.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Det var ingen särskild bra box, men den var kul för att den var den första.

    Nja, det var väl inget större fel på den. Man måste betänka att den var rätt ensam på marknaden när den kom runt 2000-2001 och den hade alla funktioner som alla ville ha och man kan givetvis inte ställa dess prestanda mot senare modeller. Sen funkade den också som plantskola för alla utvecklare av olika images; det experimenterades överallt och det kom ut nya images nästan varje vecka. Dock tog den några år innan man fått bort en massa barnsjukdomar och problem och den otålige som varken ville eller kunde byta image tyckte nog att detta sög, därav fick den halvtaskigt rykte. Ska jag själv ranka mina bästa investeringar genom åren - oavsett kategori - så kommer den väldigt högt på den listan.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag talar om boxens kvalitet inte om nostalgi eller hur kul det var att testa olika images.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Jag talar om boxens kvalitet inte om nostalgi eller hur kul det var att testa olika images.
    Inte min erfarenhet. Kvalitén var långt bättre än alla kinaboxar som förekommer idag. Vi var väl en 5-6 st som skaffade en DM7000 samtidigt och jag vet ingen som havererade. Min går fortfarande.

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 16:36
  2. Tunerproblem
    Av micklarn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-12-04, 14:41
  3. tunerproblem
    Av jimmy76x i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 18:29
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 20:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss