Även min, men inte använder jag den.
Även min, men inte använder jag den.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Nu händer det grejor!
Idag fick jag ett trevligt paket bestående av 1 st tuner BSBE2-810A, 1 st tuner BCM4505 samt 1 st mottagare VU+ Zero.
Det började bra: efter att ha satt in en ny tuner i min gamla DM800HD så funkar den igen med alla kanaler. Det var alltså som jag misstänkte: tuner kaputt.
Sen gick det inte lika bra: efter att ha monterat in BCM4505 i den andra som tidigare hade en kabeltuner säger den bara "No tuner" och jag har störningar i översidan av bilden.
Den kan ju ha nåt HW-fel.
VU+ har jag ännu inte förkovrat mig i...
Nu har jag det! Fått igång VU+'en. Den var redan konfad med Black Hole så allt jag behövde göra var lite småjusteringar. Först fick jag inget ljud så då fick jag byta till den medföljande HDMI-kabeln, då lät det. Konstigt.
Nu ska jag zappa runt lite och försöka lära mig den...verkar klart snabbare än Tröttlådan, ja.
Ska även dra in mina bouqets från min förra tuner via Dreamboxedit...om det nu går.
Sen lyckades jag också få liv i den andra tunern. Laddade ner en gammal image och den gillade och hittade tunern direkt. Dock så har jag lite brus och stick i bilden så jag undrar om den är riktigt frisk i alla fall?