Ursäkta om jag tjatar...
Men om du börjar kasta hundralappar åt olika håll på att köpa delar, tuners m.m. till din gamla häck är du snart inte så långt borta från summan (1200) som det skulle kosta att få nya friska grejer, och ändå sitter du kvar med samma gamla skit istället för att ha något nytt och fräscht med garanti t.o.m.

Vu+ använder exakt samma programvaror som Dreambox. Det enda som skiljer är i stort sett bara flashningen där Vu+ har ett smidigare system med flashning från USB-sticka istället för att hålla på med DreamUp och liknande programvaror. Det är t.o.m. så att OpenPLi som du använder numera har officiellt stöd för Vu+ vilket de INTE längre har för Dreambox.

Mitt tips är fortfarande att lägga 1200 och börja om med en flong ny Vu+ Zero. Men samtidigt kan jag som tekniker förstå om du tycker det är intressant att reda ut vad som _egentligen_ är problemet med din gamla box.
Jag är normalt sett en ganska snål typ själv och kör länge med gamla grejor, men i ett fall som detta hade jag nog insett att det inte är värt pengarna och besväret att hålla fast i det gamla längre.