Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 34 av 34

Ämne: Tunerproblem DM800, behöver hjälp att reda ut detta

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Även min, men inte använder jag den.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Nu händer det grejor!
    Idag fick jag ett trevligt paket bestående av 1 st tuner BSBE2-810A, 1 st tuner BCM4505 samt 1 st mottagare VU+ Zero.
    Det började bra: efter att ha satt in en ny tuner i min gamla DM800HD så funkar den igen med alla kanaler. Det var alltså som jag misstänkte: tuner kaputt.
    Sen gick det inte lika bra: efter att ha monterat in BCM4505 i den andra som tidigare hade en kabeltuner säger den bara "No tuner" och jag har störningar i översidan av bilden.
    Den kan ju ha nåt HW-fel.
    VU+ har jag ännu inte förkovrat mig i...

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Nu har jag det! Fått igång VU+'en. Den var redan konfad med Black Hole så allt jag behövde göra var lite småjusteringar. Först fick jag inget ljud så då fick jag byta till den medföljande HDMI-kabeln, då lät det. Konstigt.
    Nu ska jag zappa runt lite och försöka lära mig den...verkar klart snabbare än Tröttlådan, ja.
    Ska även dra in mina bouqets från min förra tuner via Dreamboxedit...om det nu går.
    Sen lyckades jag också få liv i den andra tunern. Laddade ner en gammal image och den gillade och hittade tunern direkt. Dock så har jag lite brus och stick i bilden så jag undrar om den är riktigt frisk i alla fall?

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Sedan så supportar INTE OpenPli dreamboxar längre. Köp en VU+ och jag garanterar att du kommer att ställa frågan till dig själv "Varför köpte jag inte en sådan tidigare ???"
    Öh. Ja. Det frågar jag mig nu. Trevlig och snabb box som är mycket modernare på alla sätt. Bra råd!

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 16:36
  2. Tunerproblem
    Av micklarn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-12-04, 14:41
  3. tunerproblem
    Av jimmy76x i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 18:29
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 20:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss