Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Problem med OE2.5 och mgcamd1.45a

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crash Visa inlägg
    Fungerade direkt med oscam, tack

    Vad är fördelarna med att köra cccam istället för tex mgcamd eller oscam?
    Kul att du fick igång det med oscam!

    Anledningen till att jag kör CCcam är väl lättja. Den är enkel att konfigurera, klarar flera protokoll och finns med i t.ex. OpenPLi så man inte behöver installera något extra. Och för mig har den alltid funkat helt klanderfritt.

    Jag började med CCcam en gång för många år sedan när jag körde OpenPLi på en box och la märke till att CCcam installerades direkt i grundinstallationen. Jag prövar väl den då tänkte jag och det funkade så bra att jag sedan har fortsatt med den. Den är både busenkel att installera/konfigurera om man snabbt behöver en klient, samtidigt som den rymmer väldigt mycket möjligheter att konfigurera om man vill göra något speciellt. Kan också vara server fast det har jag inte provat, håller mig till oscam på serversidan.

    Mgcamd börjar bli hopplöst föråldrad och underhålls väl inte längre. Det görs väl bara desperata ryck för att få den att funka hjälpligt på nya images. Men det finns ingen öppen källkod.
    CCcam börjar väl lite gå åt samma håll. Jag har inte sett någon nyare version än 2.3.0 på flera år nu så det verkar inte som den underhålls längre. Öppen källkod finns inte här heller. Men än så länge funkar den såpass bra att jag håller fast vid den bara för att det är enkelt. Konfigurera en enda rad och köra.

    Egentligen borde man gå över till oscam som klient också, eftersom det är den enda som underhålls och är öppen källkod. Men än så länge känns det lite "overkill" att konfigurera upp oscam bara för att köra en klient. Det blir rätt stor apparat tyvärr. Många filer att pilla i.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackad
    2 gånger
    Tack för utförligt svar

    Ja det är ju alltid en fördel när cam'en redan finns med i imagen man väljer att köra, och i detta fallet så är det enbart oscam som finns tillgängligt, i nya newnigma2.

    Så det kanske får bli att man kör med den för enkelhetens skull, jag verkar inte se några försämringar jämtemot mgcamd under de timmarna jag testade igårkväll.
    DM7020HD....OpenATV 6.1
    DM8000s........OpenATV 6.1
    DM800se........OpenATV 6.1
    DM800s..........OpenATV 6.1

Liknande ämnen

  1. dm800hd se mgcamd1.35a
    Av honken08 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 09:16
  2. MGcamd1.35 + newcs
    Av ricki i forum Vu+
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 21:06
  3. Installera MGcamd1.30x på Miraclebox
    Av rage i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 22:36
  4. Bildfrysningar NewCS 1.65/MGCamd1.31 Comhem
    Av droidekas i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 10:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss