Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Fiber anslutning

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Inför bytet till fiber mailade jag 5-6 olika leverantörer och frågade bl.a. om de levererade skarpa IP-adresser. Från Universal fick jag svaret att det ingick 3-5 skarpa IP-adresser via DHCP. Det stämmer, jag har testat att i alla fall ha fyra skarpa IP-adresser igång samtidigt. Jag har också haft samma IP-adresser i nästan ett års tid fram till nyligen när de gjorde något arbete i nätet. Efter det fick jag nya IP-adresser.
    För att komma åt mina grejor hemma utifrån använder jag dynamisk DNS så är jag inte beroende av ifall IP-adressen ändras. Det är också enklare att komma ihåg en dyn DNS adress än en IP-adress.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Har nu beställt fiber, det skulle kosta 19 015 kr och då utnyttjar man ROT och RUT avdraget.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Du kommer inte ångra dig.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #14
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Du kommer inte ångra dig.
    Nej det tror jag heller men det är bara farsan som tycker att det är gammaldags att gräva ner kablar när allt idag ska gå igenom luften.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Nej det tror jag heller men det är bara farsan som tycker att det är gammaldags att gräva ner kablar när allt idag ska gå igenom luften.
    Är vi bröder? Min far tycker nämligen samma sak, att kablar är ur tiden.
    Vi satt på en adsl anslutning när vi bodde i kåken, sen när vi sålde och flyttade in i lägenhet så fick vi möjlighet till fiber. Riktigt najs att kunna få ordentliga hastigheter.
    Måste även säga att du fick ett bra pris, jag betalar runt 26 000 för att ansluta villan jag bygger till fibernätet.

  6. #16
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kaptenmorgan Visa inlägg
    Är vi bröder? Min far tycker nämligen samma sak, att kablar är ur tiden.
    Vi satt på en adsl anslutning när vi bodde i kåken, sen när vi sålde och flyttade in i lägenhet så fick vi möjlighet till fiber. Riktigt najs att kunna få ordentliga hastigheter.
    Måste även säga att du fick ett bra pris, jag betalar runt 26 000 för att ansluta villan jag bygger till fibernätet.
    Man har väl nästan inget val om Tele2 skickar hem en lapp att Adsl nätet ska läggas ner i mitt område.
    Mobila bredbandet är ju begränsat och hastigheten är oftast ostabil plus att man kan inte surfa hur mycket man vill.

    Fiber erbjudandet gällde till 30 mars så det var lika bra att passa på att beställa nu.
    Senast redigerad av joakim95 den 2017-03-11 klockan 12:12.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

Liknande ämnen

  1. Viasat TV via fiber
    Av golfbotte i forum IP-TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-01-08, 09:26
  2. Comhem fiber
    Av rosch i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-02, 18:13
  3. comhem fiber tv
    Av Pane i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 23:12
  4. Dreambox med Fiber
    Av mikimaus i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-31, 15:49
  5. Elgato + fiber
    Av petercom i forum Mac OS X
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 18:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss