Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Fiber anslutning

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 010
    Tackad
    77 gånger

    Fiber anslutning

    Hej.

    Jag och flera i området har fått erbjudande från IP-Only att sätta in fiber i huset.

    Har Tele2 som operatör men har inte fått någon information om att ADSL anslutningen försvinner eftersom kopparnätet ska skrotas.

    Finns en mängd med operatörer som samarbetar med IP-Only som tex Bredbandsbolaget, Bredband2 och Alltele.

    Någon som har erfarenhet av IP-Only ?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Hej.

    Jag och flera i området har fått erbjudande från IP-Only att sätta in fiber i huset.

    Har Tele2 som operatör men har inte fått någon information om att ADSL anslutningen försvinner eftersom kopparnätet ska skrotas.

    Finns en mängd med operatörer som samarbetar med IP-Only som tex Bredbandsbolaget, Bredband2 och Alltele.

    Någon som har erfarenhet av IP-Only ?
    Jag har fiberanslutning från IP-Only sedan ett år tillbaka. Själva nätet fungerar hur bra som helst och månadsavgifterna är rätt mycket billigare via IP-Only än via Telias Öppen Fiber. Så i stort har jag bara positivt att säga om IP-Only.
    Det enda negativa jag råkat ut för är att vissa entreprenörer som IP-Only använde för att dra fiber i trädgårdarna här slarvade en del.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    teckan inte bara med alltele har kompisar som har haft strul med dem
    dålig support långa tider inte snabba och tar evigheter att fixa felen

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 010
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag har fiberanslutning från IP-Only sedan ett år tillbaka. Själva nätet fungerar hur bra som helst och månadsavgifterna är rätt mycket billigare via IP-Only än via Telias Öppen Fiber. Så i stort har jag bara positivt att säga om IP-Only.
    Det enda negativa jag råkat ut för är att vissa entreprenörer som IP-Only använde för att dra fiber i trädgårdarna här slarvade en del.
    Tack för svaret

    Vi har inte ännu bestämt oss gör vilken operatör vi vill ha men har tittat lite på Bredband2 och Bahnhof, 100 Mbit räcker gott och väl.

    Vilken operatör kör du med ?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Tack för svaret

    Vi har inte ännu bestämt oss gör vilken operatör vi vill ha men har tittat lite på Bredband2 och Bahnhof, 100 Mbit räcker gott och väl.

    Vilken operatör kör du med ?
    Jag kör med Universal. De brukar ligga bland de lägsta i pris och har alltid funkat bra för mig. Jag hade Universal redan tidgare på ADSL så jag har haft dem c:a 5-6 år vid det här laget. Har alltid funkat bra och de få gånger jag behövt deras kundtjänst så tycker jag den varit bra. Inga långa telefonköer och jag har fått kompetent hjälp.

    Universal ägs av Alltele som jo1 var missnöjd med enligt inlägg ovan men för mig och mina bekanta har det som sagt funkat bra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Har haft IP-Only (stadsnätet) i 2år.
    Inga konstigheter, maxhastighet 1GB/s dock..
    Testat följande ISP:er Bahnhof (gratis anonymtjänst, NAT-adress, extern via DHCP-reservation), Ownit (dynamisk extern IP direkt), Internetport (NAT-adress, erbjuder fast extern IP via DHCP-reservation).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    idags läget Banhof skulle jag ta om jag kunde sitter på bbb och deras skit

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2012
    Inlägg
    46
    Tackad
    2 gånger
    har fiber från ip-only dem var mycket proffsiga vid installationen. Mycket nöjd :-) när det sedan gäller leverantör så blev det internetport enbart för det var dem enda som kunde erbjuda statiskt ip nr som jag vill ha då jag har endel ip kameror m.m som jag vill komma åt var jag än är . funkar hur stabilt som helst :-)

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det enda negativa jag råkat ut för är att vissa entreprenörer som IP-Only använde för att dra fiber i trädgårdarna här slarvade en del.
    I vanlig ordning. 10 cm under jord, inga märkband eller skydsfyllning och kostar en förmögenhet att gräva av.

    Angående val av operatör så kör jag själv Bahnhof och är väldigt nöjd. Sen att dom har en sund syn på integritet och erbjuder vpn tjänster gör bara att jag gillar dom ännu mer.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    May 2016
    Inlägg
    38
    Tackad
    4 gånger
    För egen del kör jag Bahnhof 500/500 och har absolut inget att klaga på. Full fart på linan, IntegrityVPN funkar fint och det går förvisso inte att få ett statiskt IP, men däremot kan man be dem att få ett publikt IP, vilket blir alltmer ovanligt. Det i kombination med en switch och du kan få upp till 5 publika IP. Det ska även tilläggas att med tanke på att du sällan kopplar bort routern från nätet så ändras IP-numret väldigt sällan. Det krävs i princip att stadsnätet går ner för att det ska hända.

Liknande ämnen

  1. Viasat TV via fiber
    Av golfbotte i forum IP-TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-01-08, 08:26
  2. Comhem fiber
    Av rosch i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-02, 17:13
  3. comhem fiber tv
    Av Pane i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 22:12
  4. Dreambox med Fiber
    Av mikimaus i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-31, 14:49
  5. Elgato + fiber
    Av petercom i forum Mac OS X
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 17:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss