Verkar vara en SD-box enl. spec. https://www.viasat.se/sites/viasat.s...ce-ds250nv.pdf
Verkar vara en SD-box enl. spec. https://www.viasat.se/sites/viasat.s...ce-ds250nv.pdf
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jag vet inte om det är en Pace DS250NV eller Pace DS230NV jag har, den har legat i garaget i snart 10 år... men båda dom modellerna är iaf SD....
Har du haft kortet sittande i orginalboxen tills du fått bild eller du kör direkt i oscam?
Tänk på att du måste skriva i boxid i oscams konf om du har 093e eller 0940. Det behövdes inte med 090f
oj, i configfilen? inte oscam.server? ska testa det och återkommer hur det gick
ahh kommer inte ihåg om det var i oscam.conf eller i oscam.server som det ska stå i, men det är ju lätt att kolla upp
oscam.server ska det vara i, under
[reader]
label = viasat
caid = 0940
boxid = xxxxxxxx
Senast redigerad av jippe den 2017-03-01 klockan 11:52.
ok misstänkte det, nu gjorde jag om Boxid och fick helt annat, matade in och felmeddelandet är borta nu, jag får in EMM, så kortet svarar verkar det så, men jag får NOK på ECM inget på OK, några förslag?
alltså CARDOK men ingen entitelments
ska göra, återkommer med resultat, men är inte konstigt att EMM skriver på men ECM fyller på med NOK och inget med OK?
Senast redigerad av ZZTop den 2017-03-01 klockan 12:45.
Låter som kortet behöver uppdateras, låt det står på, ev skicka ny signal via viasats kundtjänst eller hemsida
Har du testat det i orginalboxen och får du bild där? Annars kanske det är lämpligt att börja i den änden...
Först och främst vill jag tacka jippe och atomized för hjälpen.
Jag har inte boxen kvar, den slängde jag för några sen men nu funkar det tack vare era vägledningar.
Jag sökte i forumet och läste ett inlägg där atomized hänvisade till ett program för att ta fram boxid och fick helt annat id än tidigare.
Sedan gjorde jag som jippe sa, skickade signalen på nytt efter några sekunder då börjad rulla igen. Men innan dess ringde jag kundtjänst för de skulle aktivera nya kortet vilket de inte hade gjort.
återigen, tack för alla svar som jag fick.
Alltid kul när det rullar!
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!