Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: viasat 0940

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger

    viasat 0940

    Jag har fått ett nytt 0940 kort och i brevet står att kortet är kopplat till box med Boxnummer. Boxen har jag inte kvar längre. Måste man ha access fysisk till boxen för att få igång kortet?
    Oscam loggen säger så här: Viasat [videoguard2] classD3 ins54: no cw --> Card isn't active.
    på mitt konto hos via ser jag inte det nya kortet registerade däremot det gamla, kan det vara så att de inte har registrerad nya kortet?




  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Har du gamla box id kvar så kan du registrera det nya kortet med den på ditt konto eller ringa in och byta box id till ditt nya kort.
    När du gjort det så skicka uppdatering till ditt kort via mitt (ditt) konto!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    Jag har box id och nya kortet är ok i oscam men när jag loggar in på mitt konto hos via för att koppla nya kortet till boxen ser jag inte nya kortet och jag kan inte skriva in nya kortets nummer. Gamla kort ser jag och det går inte ändra det.
    Jag har fått kortet idag kan vara så att de inte har hunnit registrera dert på mitt konto?


    • (reader) Viasat [videoguard2] ------------------------------------------------------------------
    • (reader) Viasat [videoguard2] |- class -|-- tier --|----- valid to ------|--- package name ----|
    • (reader) Viasat [videoguard2] +---------+----------+---------------------+---------------------+
    • (reader) Viasat [videoguard2] |------- This card is not active, so no package available! ------|
    • (reader) Viasat [videoguard2] ------------------------------------------------------from-ins76--
    Senast redigerad av ZZTop den 2017-02-28 klockan 21:00.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Gå in på mina sidor och aktivera digitalbox. programkortnummret står väl på kortet, skriv in det och boxid tryck koppla digitalbox med kort!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    det är det jag säger, jag kan inte skriva nya kortets nummer, när jag väljer aktivera ny digitalbox då kan jag skriva kortnummer och boxnummer men då får jag detta:INCORRECT CARD NUMBERRD NUMBER

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Ok, det var konstigt då finns det bara en sak att göra. Ring dom! Hade själv strul med viasat när jag fick nytt kort!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Hej
    Varför har ni fått nytt kort? Har ni själva begärt det pga att det gamla börjat bli kass eller byter viasat på eget initiativ ut gamla 090f kort mot nya (för i så fall drabbas väl jag med snart)

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    Nu pratade jag med kundtjänst och de la nya kortet i systemet och parade med boxen. Liveloggen säger : Card needs pairing/extra dataär det inställningsfråga i OScam?


    jippe, gamla kortet slutade fungera bara.
    Senast redigerad av ZZTop den 2017-03-01 klockan 10:33.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ZZTop Visa inlägg
    Nu pratade jag med kundtjänst och de la nya kortet i systemet och parade med boxen. Liveloggen säger : Card needs pairing/extra dataär det inställningsfråga i OScam?


    jippe, gamla kortet slutade fungera bara.
    Kortet måste vara parat med en SD box för att fungera med softcam. Gäller 093e och 0940 kort, de får ej vara parade med en hd box för då kräver de parningsnycklar även på SD kanaler.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    Är Pace DS250NV en HD box? kortet är parade med den just nu. Vet du om denna box är en HD eller SD?

Liknande ämnen

  1. Problem med nya 0940 kortet
    Av sleddog i forum Viasat
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2016-07-18, 21:03
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 17:15
  3. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 13:50
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss