Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Sim a8p

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    Sim a8p

    Hur förhåller det sig med SIM A8P? Jag har ett sådant liggande som åtminstone funkade i en DM800se-klon. Undrar om det funkar i andra DM-boxar också. Typ DM8000 m fl. Jag har ingen användning av det, har det bara liggande.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    din sim A8P funker kun i din 800se clone - förut kunne man köpa til dm500hd også, men inte mere - der har aldrig kunne köpes sim Card til dm8000hd.

    (du kan jo sälja det - der er säkkert mange der önsker at ändre deres clon til org.box)

    vh/Bosse
    Senast redigerad av Bosse3050 den 2017-03-03 klockan 20:01.

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    OK, tack för info. Jag får väl lägga ut det på försäljningssidan.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  4. #4
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Nu har jag själv fått användning för mitt SIM A8P, men får inte till det. En kompis har en DM800seHD, Ferrarivarianten. Trots att jag laddar in secondstage-dm800se-84 i Ferrariläget och släcker ner, byter till Sim A8P så går det inte att ladda upp original-img. Åt andra hållet är det inga problem, dvs att återställa till Ferrari-omg. Någon som förstår vad jag gör för fel?
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Testa i ferrarri läge med ferrarisim och ferarri img, sedan ladda in original-img men starta inte om box, bryt strömmen sedan sätt i Sim A8P, starta upp box.

  6. #6
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Så har jag gjort med SIM 2 och det har funkat. Men icke med Ferrari. Får väl ge upp. Ferrariprojektet finns väl inte kvar. Jag skulle kunna bli rätt nöjd om jag hittade en Ferrarivariant av OpenATV till DM800seHD.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Jag tycker att simFerrari har SSL87 som bootloader - Jag har ändrat
    fler Ferrari-mottagare att org.sim.

    bruk Ferrari sim och sätta en Ferrari ssl87 img in - koppla bort boxen på baksidan av
    och byta till A8P - slå på den igen och lägg ett org.openpli img in.

  8. #8
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bosse3050 Visa inlägg
    Jag tycker att simFerrari har SSL87 som bootloader - Jag har ändrat
    fler Ferrari-mottagare att org.sim.

    bruk Ferrari sim och sätta en Ferrari ssl87 img in - koppla bort boxen på baksidan av
    och byta till A8P - slå på den igen och lägg ett org.openpli img in.
    Fixat! Men det blev en hel del strul, Gick inte att "följa boken" men efter en massa småstrul och ominstallationer, växing av SIM-kort etc så har jag nu A8P och OpenATV 6.0 i burken. Så nu blir nog svärsonen nöjd. Jag är i alla fall nöjd

    Tack för era inlägg!
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    230
    Tackad
    4 gånger
    funkar openatv 6.0 bra?

  10. #10
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    OpenATV6.0 är i mitt tycke den bästa, användarvänliga img som tagits fram. Men OpenPLi-fantasterna tycker förmodligen annorlunda.

    Hur som helst för att återgå till mitt problem. När jag bootade om boxen i morse efter uppdtering, så blev det kaos igen,,,,, Jag hade ju en fungerande OpenATV igår som jag bootade om flera ggr utan problem.

    RO: NO CA FOUND står det i displayen när jag försöker ladda om Ferrari SIM via DreamUP V1.3.3.12 Tänkte "börja från början".
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss