Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Inspelning på vu+uno4K

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    När det gäller hårddisken, så har jag ordnat detta. Det var inte bara att koppla in disken och köra. Min image är VTi och där måste jag göra lite arbete. Jag behövde naturligtvis göra en Initialization och en mount. Sedan fick jag ordna upp detta med sökvägar. I boxen låg redan en sökväg, media/hdd/movie för det lagringsutrymme som finns i boxen. Min hårddisk fick sökvägen /media/usb/. Allt fungerar till belåtenhet.
    När det gäller nfs -delningen med min vuduo2 har jag inte lyckats. Jag har försökt att göra som matkoh tipsade, men får bara till svar "No such file or directory". Nu är det inte så viktigt att klara av detta, för jag har ju en bättre lösning med usb-disken. Jag får se om jag tar upp detta senare. Tack till alla som tipsat mig.

  2. #22
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du måste naturligtvis se till att det finns en mapp på din klient som heter ex. "/media/hdd". Du skapar den enklast genom kommandot: mkdir /media/hdd
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Inspelning usb vu zero
    Av svesse83 i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-02-18, 10:11
  2. oscam i VTi på vu uno4k
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2017-01-31, 14:56
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-01-25, 16:34
  4. Inspelning
    Av ute64@hotmail.com i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 13:40
  5. Inspelning av HD
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 14:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss