Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Boxee Box knas

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    Boxee Box knas

    Hej köpte en boxee box för nån dag sen.Tänkte att den kanske är bra.Har haft installerat kodi på sämsta boxen som jag kan tänka mig men denhär knäckte.Laggar fastnar hackar krashar allt vad man kan tänka sig.Nån som har erfaranhet om den och kan hjälpa.Har inte heller kunnat hitta nån repo.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ja boxer box lades ner för flera år sen, har inte kommit någon uppdatering till den på länge. Hade själv en men var allt annat än nöjd. Fanns något projekt för att få till Kodi på den men vet inte hur långt dom kom. Bättre att satsa på en RaspberryPi2 eller 3 och köra in LibreELEC t.ex så har du gott om kraft till allt och du kommer undan väldigt billigt med det.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Tips från coachen:

    Apple TV4 + MrMc Media Center
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Kommer ihåg när denna släpptes. Tyckte att designen stack ut och den verkade hur cool som helst!

    Tyvärr är nog detta en av de sämst "mediaspelarna" någonsin. Slutade med att jag knappt använde den. Hittar inget positivt alls med denna så låt den vara bara

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Som BruketFans säger finns atv4 med Kodi också, dock ligger mrmc lite efter i funktioner pga begränsningar. Så en pi3 med någon Kodi gör dig mer säker med funktioner och uppdateringar samtidigt som du kommer undan billigare.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Ursäkta, men haha hur kan man köpa en Boxee idag? De VAR faktiskt bra den dagen boxen var ny. Med sin funktion att söka subs osv. Men det är standard i en vanlig android tv-box idag. Jag rekommenderar en X96, kan du hitta på aliexpress för 350:-

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Se om detta kan hjälpa dig lite http://boxeeplus.com/

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Tack för alla svar.Schwede30 jag har kollat den sidan du länkade till.installerade BOXEE+HACKS la till kodi sen vart det stopp.Hittade inget intressant till den.Kunde inte äns hitta repo.

Liknande ämnen

  1. Montera HDD från VU+ Solo2 i Boxee box
    Av steffo1234 i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-12, 14:06
  2. Boxee
    Av Jocce_84 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-19, 23:48
  3. Knas med PPV
    Av looz i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-20, 13:16
  4. Knas på modulen
    Av svajan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-29, 01:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss