Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Varning för en person på Blocket ?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Grejen är ju att jag som säljare vill ha pengar innan jag skickar saker, och jag som köpare vill se mina grejor innan jag betalar.
    Finns ju vissa tjänster som håller inne pengarna till du som köpare bekräftar att du fått dina saker. Vet inte hur detta fungerar, men känns ju som att jag som köpare bara kan säga att jag inte fått mina saker och sen kräva ut mina pengar?

    Jag har under alla mina år som internetköpare bara blivit lurad en gång, och det var en löjligt billig telefon på ebay. Men fick tillbaka mina pengar genom ebays försäkring. Annars har jag alltid kört på att om jag säljer något så vill jag ha pengarna på mitt konto innan jag skickar, och jag har alltid betalat för saker innan folk skickat dom.
    Herregud, har till och med läst upp mitt visakortsnummer över telefon till en snubbe i usa när jag köpte bildelar för 35 000.

    Vill man vara helt säker måste ju det bästa vara att träffas och göra affär.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    som sagt alla sider har ett system som blocketgaranti
    tradera har likadant ebay också
    har handlat på de flesta sidor förutom blocket som jag inte gillar för 5 öre
    men alla andra stora sidor utan problem gäller och kolla upp vilka vilkoren det är och hur det funkar
    inte bara hoppa in i ett köp o sälj och skicka pengar i tron på att det är ok
    aldrig skicka pengar först

Liknande ämnen

  1. Hitta en person bakom ett ipnr?
    Av larsjon i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 18:37
  2. Titanium på blocket
    Av thelv i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 08:57
  3. blocket
    Av macco i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 23:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss