Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: VU + Ultimo 4K HD

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Det beror nog lite på vilken image man föredrar, jag gillar Black Hole men hittade ingen till denna box...

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Du läste nog lite för snabbt där, jag sa att jag inte hittade någon BH image till Mutant hd51 boxen som påstås vara mer prisvärd än Vu+ och jag gillar att köra BH

    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mickeez Visa inlägg
    Det beror nog lite på vilken image man föredrar, jag gillar Black Hole men hittade ingen till denna box...
    Spelar ingen roll, mutant är mer prisvärt!

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    dragonevo skrev :

    Mutant hd51 tar nog priset för ännu mer prisvärd box dessutom funkar "tydligen" Viasat HD med
    deras CI+modul i den boxen, om man vill köra Viasat

    Jag vägrar att tro att denna CI + modul kan öppna Via.HD kanaler - om
    det är sant så är det en revulition inom satellit TV - det kan jo bara fungera tillsammans med en HWKEY.

    vh / Bosse

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det här med "prisvärd" har många aspekter.
    Gång efter annan dyker det upp nya fabrikat på burkar som anses extremt "prisvärda" i den mening att de erbjuder mycket hårdvara för pengarna.

    Man ska dock inte glömma att mjukvaran betyder minst lika mycket för upplevelsen och användbarheten av produkten. Det som brukar vara de här nya prisvärda fabrikatens nackdel brukar just vara mjukvarustödet. Efter ett tag sinar mjukvaruutbudet, uppdateringar uteblir och produkten blir sakta bortglömd med bristande funktionalitet...

    Det som är Vu+ styrka (förutom att det är riktigt bra hårdvara till bra pris) är just att det finns ett stort och gediget mjukvarustöd. I.o.m. att den kör Enigma 2 finns det gott om mjukvara och allehanda plugins m.m. Och de uppdateras flitigt.

    Så min erfarenhet gör att jag hellre väljer en något dyrare box med ett bra mjukvarustöd än ett billigare fabrikat som på papperet verkar mer "prisvärt".
    Men det är bara min ödmjuka åsikt...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Mutant finns bland annat på den Nederländska marknaden och Pli gör mjukvara till den, har inte hört något negativt hitills om boxen.

    ps

    Inget ont om Vu+

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bosse3050 Visa inlägg
    dragonevo skrev :

    Mutant hd51 tar nog priset för ännu mer prisvärd box dessutom funkar "tydligen" Viasat HD med
    deras CI+modul i den boxen, om man vill köra Viasat

    Jag vägrar att tro att denna CI + modul kan öppna Via.HD kanaler - om
    det är sant så är det en revulition inom satellit TV - det kan jo bara fungera tillsammans med en HWKEY.

    vh / Bosse
    Det han menar är att om man köper en ca modul från Viasat och stoppar i denna box så fungerar modulen i den boxen och med modulen + pairat original kort så fungerar givetvis att man har abbonemang för...

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det funkar tydligen inte i vilken box som helst, trots att att man modul och abb.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Mutant finns bland annat på den Nederländska marknaden och Pli gör mjukvara till den, har inte hört något negativt hitills om boxen.

    ps

    Inget ont om Vu+
    Jag kikade lite i specen på denna box och den verkar helt ok men hade det varit 2 platser för ca moduler som båda klarar viasats modul samt canal digitals modul så hade det varit maxat, vi får se när det dyker upp en sån maskin, märkte däremot att den saknar den nya sbc tunern som vu+ har om nu nån gillar snabba kanalbyten och att kunna kika på fler kanaler samtidigt som man spelar in på den tunern men jag tror det är effektivast med fbc tuner om man kör unicable system.

    Sen så tänker vi nog alla på vårt sätt och jag är lite lat och vill inte labba ihjäl mig bara få igång prylarna för att kika på tv och som sagt jag gillar BH imagen lite av samma anledning som atomized tog upp och om jag betalar 2k för en mottagare eller 3k spelar ingen roll bara jag trivs med prylarna.

Liknande ämnen

  1. Vu Ultimo 4K
    Av Stickan i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-07, 18:13
  2. Ultimo 4K
    Av 20V i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-11-26, 17:37
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-08-05, 12:26
  4. Ultimo vs. Solo2
    Av jokkmokksjocke i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 01:50
  5. Ultimo + PLI = krash
    Av matkoh i forum Vu+
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 08:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss