Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: ComHem+HTPC+Medium8fav, HD?

  1. #1

    ComHem+HTPC+Medium8fav, HD?

    Hej.

    Finns det någon setup som möjliggör att man kan titta på andra HD kanaler förutom SVT1,2?

    Har haft comhem med Small i många år, men fick bra deal på Medium8fav och märkte då att övriga HD kanaler inte ville.

    Har kört smartwi+pcscd+newcs-(newcamd)-ffdecsawrapper/dvboopback/mythtv som setup hittills.

    Mvh Fredrik

  2. #2
    bumpar denna. Kan väl inte vara någon hemlis hur det ligger till, eller vad man behöver för att få till det med HTPC

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Du borde kunna se SVT1 HD, SVT2HD, TV4HD, BBC Earth, BBC Brit, TV3 SportHD, Viasat sport premiumHD, Eurosport 1HD och en hel del Viasat och Cmore filmkanaler i HD.
    Observera att du måste använda en ICKE CI+ modul med LinuxCardEmulator eller annan kortemulator alternativt softcam i din HTPC.


    Citat Ursprungligen postat av shade73a Visa inlägg
    bumpar denna. Kan väl inte vara någon hemlis hur det ligger till, eller vad man behöver för att få till det med HTPC
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    SVT1,2HD var inga problem. Nåväl, har sagt upp avtalet nu.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    49
    Tackad
    1 gånger
    Hej!

    min comhemkort är pairade med camodulen och hdkanalerna fungerar!

    men när jag använder endast plastkortet så fungerar inte sd kanaler heller?

    måste jag ringa comhem och ta bort pairning helt men offra hd kanaler för att sd kanaler ska fungera utan ca modulen?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Laoan Visa inlägg
    Hej!

    min comhemkort är pairade med camodulen och hdkanalerna fungerar!

    men när jag använder endast plastkortet så fungerar inte sd kanaler heller?

    måste jag ringa comhem och ta bort pairning helt men offra hd kanaler för att sd kanaler ska fungera utan ca modulen?
    Det är nog snarare så att du måste sätta upp en cardserver och en softcam korrekt för att kortet ska avkoda dina kanaler. T.ex. oscam.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    49
    Tackad
    1 gånger
    Hej! det fungerade inte ens i dreamboxen som kortet satt i. Jag använde openATV 6 på dm900. Men nu använder jag openpli 5 på dm900 och det fungerarade! hd kanalerna fungerar också utan cammodulen? fast comhem hade pairat de! Jag har inte börjat aktiviera oscam server (dela kort till sovrummet) än men jag antar att endast sd kanaler kommer att fungera då?! jag använder cable och inte satellit,

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Bara för att det finns en inbyggd kortläsare på en Dreambox betyder inte det att kortet automatiskt fungerar om du stoppar in det där.

    Du får snarare se det som att de skickat med lite extra hårdvara som du kan få att fungera men då krävs det oftast att du konfigurerar den. Ska man använda den inbyggda kortläsaren på t.ex. en Dreambox så måste man konfigurera en kortserver och en softcam, även om man inte delar till någon annan box. Man måste så att säga köra "cardsharing internt i boxen" för att få kortet att fungera i den inbyggda kortläsaren.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. HTPC + Comhem :/
    Av Clyne i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 20:42
  2. htpc + comhem= omöjligt??
    Av putte99 i forum HTPC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 13:02
  3. Windows HTPC med Comhem Cardshare
    Av oscarii i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 13:21
  4. ComHem HD-Paket med HTPC och Mediaportal
    Av SpliNT i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 18:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss