Resultat 1 till 2 av 2

mne: Slingbox 350 - strmfrsrjning?

Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlgg
    747
    Tackad
    14 gnger

Slingbox 350 - strmfrsrjning?

Jag har en Slingbox 350 som legat p hyllan ett tag. Infr semesterresa tnkte jag sparka liv i den igen. MEN hittade inte ntadaptern. Hittade en annan. Rent fysiskt passar den och lnmnar 12 V DC och plus i mittenledaren. Det r vl standard, men vgar inte bara koppla in den. Ngon som har en Slingbox 350 och kan verifiera om den vill ha 12 V och plus i mittenledaren?

-----

Nr jag vnde p boxen kunde jag lsa att den vill ha 5V och plus i mittledaren. Hittade ven en sdan adapter i en lda.
    Senast redigerad av Stickan den 2017-05-07 klockan 13:34.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM7080 DM8000

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    337
    Tackad
    26 gnger
    Hej!
    Jag ser att du har lst ditt, men det kan vara bra att veta hur ntaggregat fungerar generellt.
    Jag har ingen Slingbox, men vet hur ntaggregat fungerar.
    Str det samma spnning p ntaggregatet och polariteten stmmer (t.ex. plus p mittledare), samt att kontakten passar, d skall det inte vara ngra problem.
    Enda problemet kan vara att ntaggregatet kan vara fr klent, dvs klarar inte av att leverera den strm som Slingboxen:en vill ha och d brukar ett ntaggregat inte kunna f ut sin spnning.
    Hur som helst, s sker man p Slingbox 350 (t.ex. Google), s kan man f reda p att den drar 8W i drift och 5W i standby.
    Strmmen blir d = 8W/5V=1,6A, vilket r ocks minimi-strmmen som ntaggregatet borde ha, annars kommer ntadaptern att brja f rippel i spnningen och till slut s gr ngon av elektrolytkondensatorerna snder (rippelstmmen och vrmen som tar slut p dem).
    Men kul att du fick igng den.

Liknande mnen

1. Slingbox ihop med CD box
    Av beda i forum Slingbox
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2015-11-17, 13:02
  2. Raspberry PI strmfrsrjning
    Av janhin64 i forum Hrdvara
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2014-12-15, 20:57
  3. slingbox
    Av Colagrogg i forum Slingbox
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2012-09-02, 19:46
  4. Slingbox vs. Dreambox
    Av chester11 i forum Slingbox
    Svar: 18
    Senaste inlgg: 2010-07-31, 00:03

Taggar fr det hr mnet

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
std oss
ComHit.net r en ideell sidan som drivs helt utan reklamintkter, detta fr att du som anvndare ska slippa all strande reklam och diskutera de saker du r intresserad av.
Skulle man dremot knna att man vill donera en slant fr att hjlpa ComHit.net att bli bttre r ni vlkomna att donera via lnken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Flj oss