Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Slingbox 350 - strömförsörjning?

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    Slingbox 350 - strömförsörjning?

    Jag har en Slingbox 350 som legat på hyllan ett tag. Inför semesterresa tänkte jag sparka liv i den igen. MEN hittade inte nätadaptern. Hittade en annan. Rent fysiskt passar den och länmnar 12 V DC och plus i mittenledaren. Det är väl standard, men vågar inte bara koppla in den. Någon som har en Slingbox 350 och kan verifiera om den vill ha 12 V och plus i mittenledaren?


    -----

    När jag vände på boxen kunde jag läsa att den vill ha 5V och plus i mittledaren. Hittade även en sådan adapter i en låda.
    Senast redigerad av Stickan den 2017-05-07 klockan 14:34.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Hej!
    Jag ser att du har löst ditt, men det kan vara bra att veta hur nätaggregat fungerar generellt.
    Jag har ingen Slingbox, men vet hur nätaggregat fungerar.
    Står det samma spänning på nätaggregatet och polariteten stämmer (t.ex. plus på mittledare), samt att kontakten passar, då skall det inte vara några problem.
    Enda problemet kan vara att nätaggregatet kan vara för klent, dvs klarar inte av att leverera den ström som Slingboxen:en vill ha och då brukar ett nätaggregat inte kunna få ut sin spänning.
    Hur som helst, så söker man på Slingbox 350 (t.ex. Google), så kan man få reda på att den drar 8W i drift och 5W i standby.
    Strömmen blir då = 8W/5V=1,6A, vilket är också minimi-strömmen som nätaggregatet borde ha, annars kommer nätadaptern att börja få rippel i spänningen och till slut så går någon av elektrolytkondensatorerna sönder (rippelstömmen och värmen som tar slut på dem).
    Men kul att du fick igång den.

Liknande ämnen

  1. Slingbox ihop med CD box
    Av beda i forum Slingbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-11-17, 14:02
  2. Raspberry PI strömförsörjning
    Av janhin64 i forum Hårdvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-12-15, 21:57
  3. slingbox
    Av Colagrogg i forum Slingbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 20:46
  4. Slingbox vs. Dreambox
    Av chester11 i forum Slingbox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 01:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss