Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Mag 256 + Cmore Play ?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Denna kan ju vara ett alternativ om priset inte är avgörande.

    https://wetek.com/product/wetek-play2

    Köp till ett SD kort så kan du lägga in LibreELEC på det och dualboota mellan Android och LibreELEC.

    Finns också exprimentella Enigma2 images till den.
    https://www.youtube.com/watch?v=P2vja4Y5ngM

    Ifall man har en RPi3 hemma så finns ju det här med
    http://geektillithertz.com/wordpress...aspberry-pi-3/
    Fungerar CD go appen på en raspberry pi 3 då?

    Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

  2. #12
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Borde inte vara svårare än att få igång än någon annan play-tjänst som fungerar i en webbläsare.
    Kör man i appen eller i webbläsaren så loggar man ju in med sitt konto.
    Kör man i boxen, verkar verifieringen ske m.h.a. programkortet, eftersom "On Demand" inte fungerar i en box utan giltigt programkort..

    ..så för den som har tråkigt handlar det därmed om att analysera trafiken från en dator/box mot internet..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Borde inte vara svårare än att få igång än någon annan play-tjänst som fungerar i en webbläsare.
    Kör man i appen eller i webbläsaren så loggar man ju in med sitt konto.
    Kör man i boxen, verkar verifieringen ske m.h.a. programkortet, eftersom "On Demand" inte fungerar i en box utan giltigt programkort..

    ..så för den som har tråkigt handlar det därmed om att analysera trafiken från en dator/box mot internet..

    Vill minnas att det inte var så simpelt.
    På min android box så fungerade som sagt inte CD to go appen, även fast jag decompilerade och ändrade om koden och tog bort root kollen. Gick jag in i en webläsare så ville den att jag skulle öppna playtjänsten i appen. Kommer inte riktigt ihåg, men tror att jag kom in via webläsaren till slut. Dock gick det inte att spela upp något, hackade så fruktansvärt. Möjligvis att prestandan på boxen inte räcker till.

    Kör man tex en raspberry pi och en nerbantad linux variant, typ openelec, så har man inte tillgång till någon vettig webläsare och ett annat problem är väll att man måste ha någon form av substitut till silverlight, vilket jag inte tror är möjligt i openelec.

    Ett annat problem med webläsaruppspelning är att det inte lirar så bra med en fjärrkontroll, segt att styra musen med fjärren.

  4. #14
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ok, bara en tanke..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    Största problemet med små androidboxar är att de ofta saknar Widevine vilket de flesta play-appar vill ha för att starta.
    När man rootar så 'försvinner' den funktionen allt som oftast men går att fixa.
    Om man ändå handlar från Kina så är Amlogic 905d eller 912 och vissa rockchip de som har bäst support.
    Jag skulle tveklöst hoppa på Wetek istället då supporten är längre än 3 månader som ofta är fallet med kinaboxar.
    De från Kina som ändå har viss support är från videostrong, typ KI PRO T2+S2 DDR4 eller Mecool KIII Pro DVB S2 DVB T2.

Liknande ämnen

  1. Play-tjänster
    Av generals i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-23, 18:43
  2. Via play
    Av ulagbg i forum Vu+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-05-16, 06:37
  3. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 22:56
  4. C More play?
    Av Omikr0n i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 08:12
  5. c3 play?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-15, 01:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss