Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ändringar i krypteringen från Boxer maj/juni 2017?

  1. #1

    Ändringar i krypteringen från Boxer maj/juni 2017?

    Hej, gjorde Boxer/Teracom någon ändring i signalerna som sänds från Nackamasterna vid månadsskiftet maj-juni? Mitt Boxer-kort har slutat fungera i datorn men fungerar fortfarande i settop-boxen jag fått/köpt av Boxer.

    Såvitt jag vet har inga ändringar skett vad gäller frekvenser etc., men gjordes någon ändring vad gäller krypteringen och programkorten från Boxer?

    Jag gjorde inga ändringar i min konfiguration. En inspelning gick bra 30/5, den 31/5 och 1/6 gjorde jag inga inspelningar, natten till 2/6 misslyckades en inspelning, och allt därefter misslyckas.

    Det har ibland tidigare slutat fungera vid månadsskiften (kanske 3-4 gånger per år) och då har det löst sig genom att jag satt Boxer-kortet i settop-boxen någon timme och sedan flyttat tillbaka till datorn, men inte denna gång.

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Tackad
    6 gånger
    Ja, de har ändrat något, vissa softcams samt Alex har slutat fungera. De äldre boxer korten med provider id 020500 samt 023200 borde fungera. Inget jag kunnat testa själv då jag har ett nytt kort med 040D00 som provider.

  3. #3
    Tack för svaret. Men ajdå, såvitt jag kan se i oscam-loggarna gissar jag att jag har ett nyare kort (även fast även 023200 och 020500 nämns):

    (reader) Phoenix [mp35] providers: 5 (FFF510,040D00,040D10,040D20,040D30)
    ...
    (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 0500 ECM_PID: 0096 PROVID: 040D00
    (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0500 ECM_PID: 0076 PROVID: 023200
    (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 0500 ECM_PID: 0075 PROVID: 020500
    (dvbapi) Demuxer 0 found 3 ECMpids and 1 STREAMpids in caPMT

    Har något liknande hänt tidigare? Hur löstes det då? Något man kan göra för att lösa det själv eller behövs oscam patchas?

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Tackad
    6 gånger
    Ja, du har ett 040D00 kort, står i (reader). Men du får iallafall ECM:er för 040D00. Det får man inte med Alex samt den newcamd klienten jag kör, oscam behöver nog en liten patch men kan inte fixa någon eftersom jag inte får ECM:er.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Jag verkar också ha kört fast med min setup. Helt klart är att jag har provider 040D00 på mitt kort.
    Någon lösning i sikte?
    Min oscam är klart gammal och skulle behöva en uppdatering men det vore bra att veta om det löser ngt innan jag ger mig på det.

    Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Tackad
    6 gånger
    Fått igång det på Wavefield X-1000, med Xcam, fick sätt class = ff under [reader]i filen oscam.server

  7. #7
    Class ff hjälper inte min Alex men det kanske var väntat :/ Nån som har nån aning om vad som kommer krävas för att få igång? Oscam config? Uppdatering? Alex config/firmware? Eller helt kört?

    Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av viggan Visa inlägg
    Class ff hjälper inte min Alex men det kanske var väntat :/ Nån som har nån aning om vad som kommer krävas för att få igång? Oscam config? Uppdatering? Alex config/firmware? Eller helt kört?

    Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
    Jag har testat att uppdatera scam till rev11384. Var lite intresserad om följande fix hade någon påverkan: http://www.streamboard.tv/oscam/changeset/11282
    Men det var ingen skillnad, mitt Alex-kort vill inte riktigt spela. Jag kör också tvhclient för inspelningar och dess softcam fungerar dock efter uppdateringen av Boxer. Så jag börjar tro att det är en uppdatering av Alex som kanske krävs. Men det känns mindre troligt att det kommer att ske. Vet inte hur aktiv personen som står bakom Alex är.

  9. #9

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-06, 17:54
  2. Ang. ändringar i digitaltv-abbonemang.
    Av wigstroem i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 00:02
  3. Strong 8700 .Ta bort nya krypteringen
    Av bobkatt11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 00:59
  4. Ändringar i boxen...?
    Av qwerty1 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 23:48
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss