Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dvb-usb-turbo tuner och Vu+Duo2

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    Dvb-usb-turbo tuner och Vu+Duo2

    Litet problem emd min Vu+ usb-turbo-tuner. Med OpenATV, OpenPLi låses mottagaren när jag växlar från intern T2-tuner till kabel-usb-turbo-tuner. När jag har BlackHole i burken så är det inga problem. Men jag föredrar OpenATV alternativ OpenPLi. Någon som har erfarenhet av detta problem med usb-tuner?
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    291
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Litet problem emd min Vu+ usb-turbo-tuner. Med OpenATV, OpenPLi låses mottagaren när jag växlar från intern T2-tuner till kabel-usb-turbo-tuner. När jag har BlackHole i burken så är det inga problem. Men jag föredrar OpenATV alternativ OpenPLi. Någon som har erfarenhet av detta problem med usb-tuner?
    Jag har skaffat mig den erfarenheten, köpte en sådan till min uno 4k se förra veckan.
    Har på en satellit kanal växlar till denna usb-turbo-tuner T2 då hänger sig boxen och måste
    stängas av med knappen på baksidan.


    På openpli forum har jag fått det bekräftat att den gör så men inte hittat någon lösning.
    Kommer kika mer på detta senare byta till BlackHole, det fugerar skriver du för tre år sedan.

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag har sålt min usb-turbo tuner. Har i min Ultimo 4K en intern T2-tuner liksom en do C-tuner. Förutom S-tuner.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Hittade lösningen i dag på openpli forum

    For the people using the new VU+ Turbo SE Combo DVB-C/T2 Hybrid USB Tuner, it works perfectly on my VU+ Zero 4K for DVB-C service.
    After installation of following driver from the OpenPli 7.3 plugin feed the tuner is correctly recognized:
    ct2-usb-dvbsky-t330 (1.0-r0.0)

    I only experienced in some cases the box completely hanging when zapping from satellite tuner to DVB-C tuner while oscam was running, even with FTA channels.
    Only remedy was rebooting the box (E2 restart didn't help/work).
    After some heavy troubleshooting I got rid of this problem simply by changing PMT Mode 6 to 0 in oscam.dvbapi.
    Since then the tuner is running very stable, no glitches, freezes or whatsoever.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Liknande ämnen

  1. Vu+duo2 tuner
    Av sabina i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-09-08, 17:31
  2. Twin Tuner i vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-07, 18:36
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-09-06, 12:10
  4. Problem med upptagen tuner vu+ duo2 2xs2
    Av Chelsea64 i forum Vu+
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 13:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss