Resultat 1 till 10 av 281

Ämne: Teknikomläggning Viasat

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    hej,

men om jag går över till CD , kommer att kunna stoppa mitt CD kort i en DB och med hjälp av oscam titta på SD kanaler (jag behöver inga HD kanaler)

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    45 gånger
    CD har stängt parallellsändningen av i princip alla sina kanaler som sände i både SD och HD. Endast HD versionen finns kvar. (givetvis så finns kanaler som endast existerar i en SD version bara i SD, men det är mpeg4/dvbS2 som gäller för allt) men CD har inte tagit extra betalt för HD på väldigt många år utan det har ingått gratis, de var också väldigt tidiga med HD sändningar.
    CD har valt att inte slå på parningen på mer än de dyraste kanalerna (hockey, fotboll m.fl) så ja oscam fungerar för de flesta kanalerna.
    Rent generellt kan också sägas att CD har bättre bild på både sd och hd kanaler.

Liknande ämnen

1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 17:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss