Sidan 24 av 29 FörstaFörsta ... 142223242526 ... SistaSista
Resultat 231 till 240 av 281

Ämne: Teknikomläggning Viasat

  1. #231
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Man kommer bara få entitlements om kortet är parat till en HD box.
    Dvs alla paket kommer vara borta för dom som har kortet pairat till en SD box efter nästa omgång med resterande kanaler.
    Kommer 090F kortet funka även efter omläggningen är klar om man pairat det med en Viasat HD box (samsung)?
    Eller måste Viasat skicka ett nytt kort?

  2. #232
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    maxxar, beror helt på vilka boxar som Viasat kommer tillåta att du "pairar" ditt kort emot. Klart är väl att många av dom äldre
    boxarna kommer ryka, samt att man även byter ut vissa kortserier osv.

    Om man tvingas till nytt kort, nya boxar osv vet jag inget om. Men det är väl något Viasat bör informera kunderna om på
    hemsidan eller vad som nu gäller. Blir ju lite svårt annars att beställa ny box i tid osv eller ?

  3. #233
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Viasat har skickat ut information om det till alla vad som gäller.
    Man kan också kolla här https://www.viasat.se/boxinfo.
    Har man 090F kort så lär man behöva ett nytt kort.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #234
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    maxxar, beror helt på vilka boxar som Viasat kommer tillåta att du "pairar" ditt kort emot. Klart är väl att många av dom äldre
    boxarna kommer ryka, samt att man även byter ut vissa kortserier osv.

    Om man tvingas till nytt kort, nya boxar osv vet jag inget om. Men det är väl något Viasat bör informera kunderna om på
    hemsidan eller vad som nu gäller. Blir ju lite svårt annars att beställa ny box i tid osv eller ?
    Jag har ju som sagt en Viasat HD box liggande som jag kommit över, har ju kortet parirat med gamla SD PACE boxen.
    Men Viasat vill att jag betalar för en ny box vilket jag inte har någon lust med eftersom jag kommer att avsluta Viasat så småningom.
    Så tanken var att bara flytta in 090F kortet i Via HD boxen o köra på tills avslut.

    Men får kolla med dom om det bara går att bara få ett nytt kort isf utan ny box
    Senast redigerad av maxxar den 2018-02-22 klockan 12:02.

  5. #235
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maxxar Visa inlägg

    Men får kolla med dom om det bara går att bara få ett nytt kort isf utan ny box
    Troligen går det bra att bara paira ditt kort med HD boxen, det kan du göra via hemsidan. Efter några veckor kommer dom att skicka ett nytt kort till dig, det krävs att du aktiverar det nya kortet på hemsidan, när du gjort det så slutar ditt gamla att funka och det nya börjar funka.
    Om du vägrar betala ny box och står på dig och avslutar ditt abo så bryter dom troligen ditt avtal trots det finns lite bindningstid kvar.

  6. #236
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har rensat tråden från de inlägg som handlade om illegal cardsharing. Som ni vet så är illegal cardsharing inget som stöds av oss på Comhit! Och det framgår klart av reglerna att det inte är tillåtet att diskutera cardsharing utanför det egna hushållet!

    Så håll tråden ren ifrån sådana diskussioner fortsättningsvis.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #237
    hej
    jag har sagt upp min abonnemang ,de har ringt mig 4 gånger med massa erbjudande , men utan mitt DM sade jag till dem att det var ingen ide , efter 15 år säger jag hej då till Viasat !!

  8. #238
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    ...Så nu bytte jag till det nya 0940 kortet, och parade detta med en SD box eftersom det är det enda som fungerar vad jag förstått när jag läst här på forumet. (Testade ej med HD boxen).
    Men fick då bara 75 entitlements efter att ha skickat signal till kortet, och de kanalerna som funkade med 090F gör ej det med 0940. (Alltså de kanalerna som skall vara släckta efter 30:e September).
    Hade bara ca 50 entitlements kvar nu med kortet parat till SD mottagaren.
    Eftersom jag har de kanalerna via CD också så hade jag inte så mycket att förlora på att para det med en HD mottagare.
    Det fungerade perfekt, har nu 94 entitlements i OSCam r11391 & alla kanaler (förutom HD) funkar fint.

  9. #239
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    Hade bara ca 50 entitlements kvar nu med kortet parat till SD mottagaren.
    Eftersom jag har de kanalerna via CD också så hade jag inte så mycket att förlora på att para det med en HD mottagare.
    Det fungerade perfekt, har nu 94 entitlements i OSCam r11391 & alla kanaler (förutom HD) funkar fint.
    Kör du 090f?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #240
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    0940 som citatet ovan av mig själv nämner...
    Har för övrigt inte med HD abbonemanget eftersom det kostar 129:- extra i månaden.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 17:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss