Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
hej

jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
Någon har redan gjort detta?
Fungerar verkligen barnkanalerna fortfarande för dig?
Jag har 2st 090f kort, alla barnkanalerna slutade funka på det ena typ 1-2 okt eller så. (barnen tittar mkt) men nu igår upptäckte jag av en slump att de fortfarande funkade på det andra, bytte givetvis kort med barnen, men oj, efter ca 5 min på boomerang så slutade den funka, likadant med cartoon network, sen stängde jag av AU i oscam så att övriga barnkanalerna inte dödades, o de fungerar fortfarande. Lär ju funka fram tills kortet behöver uppdateras (slutet av nov är de flesta tiers aktiva till enl oscam).
Så tydligen kan detta ställas separat kanal för kanal, dvs att kortet ska kräva hårdare parning än vad en SD box klarar.
För min del blir det avslut av abot och byte till CD när bindningstiden går ut om jag inte kan använda egna boxar och dessutom ska tvingas köpa 2 nya HD boxar av viasat varav den ena till fullpris eftersom dom bara subventionerar en box (o dessutom kräver förlängning av abot)