hej
disney junior. Cartoon net work och nick toons funkar.alla andra borta.
vad innebär hård parning?
kommer inte längre att kunna dela kort med stugan? (vill slippa hålla på med kort fram och tillbaka)
hej
disney junior. Cartoon net work och nick toons funkar.alla andra borta.
vad innebär hård parning?
kommer inte längre att kunna dela kort med stugan? (vill slippa hålla på med kort fram och tillbaka)
Senast redigerad av patoalexis38 den 2017-10-09 klockan 17:42.
Merparten av mina viakanaler försvann idag![]()
Senast redigerad av Letalis den 2017-10-09 klockan 19:31.
hård parning var mitt eget uttryck för den typen av hårdvaruparning som viasats HD kanaler alltid använt. används nu även på alla barnkanalerna i sd.
Disney junior, XD, Disney channel, nick jr, nick toons, nickelodeon, boomerang och cartoon network. Efter årsskiftet kommer det även att användas på viasats film och sportkanaler och efter 1 mars nästa år resten av kanalerna, kanske får svt ligga kvar med den enklare parningen.
Det är slut med användandet av andra boxar än viasats orginalboxar och du kommer inte heller att kunna flytta kortet mellan hemma och sommarstugan (du får flytta med hela mottagaren eller skaffa tv/boxar som klarar ci+ modul och funkar med viasats tv modul på båda ställena, då kan du flytta kort+modul mellan ställena
Hos mig fungerar alla sd kanaler än, Disney channel, Nickelodeon, Discovery och fox, och dom finner man här.
http://en.kingofsat.net/sat-ses5.php mpeg2 rullar vidare på Astra 4A förutom ovan nämda.
Kommer att ha kvar mitt Viasat abb så länge det fungerar med boxid från denna gamla sd box,
en Pace TDS460NV som Viasat tror jag använder. Dom fattar givetvis att ingen använder den skiten längre! Men OK det är villkoret!!
För mig är det enkelt, jag kommer inte att köpa deras HD box, dom tar alltså betalt för den! Otroligt lågt. Pairar dom allt så byter jag operatör!!
Har T2 tuner i mina motagare och 28,2 som tittas på för jämnan och även många andra positioner 13.0, 19.2 mm.
CD hade jag också tidigare när barnen bodde hemma, så det är ju ett bra alternativ!!!
Funkar hos mig också, alla mpeg2 kanaler samt dom mpeg4 som är flyttade redan.
Hmm ok
ni som det funkar hos har ni 090f eller 093e?