Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
Det märkliga blir ju nu att det förmodligen kommer funka att se på kanalerna genom en payserver men inte med sitt egna kort.
Ganska säker på att dom har icke publika lösningar då HD kanalerna fungerar på dom.
Alla dessa IPTV leverantörer kan såklart utöver det ta ur kanalerna från varje box och skicka ut den vägen men kräver såklart en hel del kort och utrustning då.
Så som det ser ut så blir man alltså tvungen till olagliga lösningar om man inte vill vara låst till deras boxar bortsett från ett fåtal som deras CA moduler fungerar i.
Nja de flesta payservers använder väl 090f kort skulle jag tro, jag har själv aldrig testat nån sån server och tänker inte göra det heller, men jag utgår ifrån att de använder den publika (om än svåråtkomliga) lösningen med 090f+samsung h670n för HD och den är ju död om de byter ut korten ju.
Om det finns servers som erbjuder HD via 093e eller 0940 (vilket ca id som används det ser man ju lätt om man köper tjänster via sådana) så finns det andra icke publika lösningar men det är inget jag vet om.
IPTV olaglig streaming blir antagligen vanligare ja tyvärr, det bästa vore givetvis om de riktiga operatörerna sänkte priset och erbjöd en modul som funkade i alla boxar.