Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
Kunde ni inte skriva vad har du för box istället skriva såna?

Eftersom du inte orkar tala vad du använder för box eller utrustning så orkar inte jag försöka svara på din fråga...

Jag har en bil och den startar inte. Vad är felet? Bilen är blå.

Byt till annan färg.


Vad förlorar ni om ni svarar bara på lite snällare sätt?Vi är här för att hjälpa varandra ingenting annat !
Det är klart att vi är här för att hjälpa varandra. Men det går ju åt båda hållen. För att någon ska kunna hjälpa mig så måste jag hjälpa den människan att förstå mitt problem så utförligt som möjligt.
Är det inte ganska givet att man talar om vad man har för utrustning när man vill ha hjälp med ett fel, lika så att man talar om vad man har för bilmärke när man går in på en verkstad och vill ha hjälp.
Med mer än 20 års intresse av teknik i alla dess former så blir man otroligt trött på folk som inte är villiga att hjälpa till och tala om så mycket info som möjligt för att kunna få hjälp, utan dom fem första posterna i en tråd blir en utfrågning av system osv. Även poster som måste tagit längre tid att skriva än att göra en google sökning och få svar på en gång.

Vet inte om det finns, men kanske borde finnas en "sticky" i varje avdelning där man går igenom vad man ska skriva med för info för att kunna få hjälp. Vet att det finns forum där du blir helt ignorerad om du tex inte bifogar en debug log.