Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Cd kort

  1. #11
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Ok det är CD parabol vu+ Open pli. mystiskt fel satte kortet i orginalmottagaren för att kolla om den fungerade efter jag flyttat den till en annan plats, den ville att jag skulle uppdatera programvaran vilket jag gjorde fick bild stänge av orginalboxen satte tillbaka kortet i vu+ solo2 igen , kortet avkodar ej, vu+ fungerade ju innan och jag har inte ändrat något under tiden kortet satt i orginaboxen. Flyttar jag tillbaka kortet i orginalen får jag bild direkt.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    flyttade du orginalboxen eller vu+ boxen?

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Jag har lite svårt ā vara tydlig. vu+ boxen har jag inte flyttat enbart tagit ur kort en stund medan jag provade originalet när jag sen satte tillbaka kortet får jag ingen bild. Det måste ha hänt något med kortet när det satt i orginalboxen.

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Hej.

    Solo2 använder jag också och den har 2st readers, måste bara fråga att du satte i kortet i samma reader som innan eftersom den oscam konfiggen du har måste man ju skriva vilken slot kortet sitter i. Är nog en longshot men man vet ju aldrig hehe

    Vad säger live loggen på oscam när du skall koda av en kanal?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Man kan sätta oscam in och det fungerar utan konfiguration och läsar Canal Digitals kort och andra 100% - i VU + SOLO2 och Miraclebox premium twin plus verker i den nedre kortplatsen .

    Jag har både CD och Via karta och här configureret jag oscam - CD fungerar övre och Via i det nedre kortläsaren i min DM800se - men VU + och Miraclebox fungerar det motsatta, det vill säga CD i den nedre och Via upptill.


    @hassep

    Har du signal på de kanaler kortet inte öppnar och hur mycket?

    Fungerar de fria kanalerna vid 0,8°W ? - har du dem inte - så låg en manuell sökning på :
    DVB-S -11357H-24.500-7 / 8-QPSK.

    Du har två tuners och använder du den rätta? - är antennkabeln på rätt tuner?

    vh / Bosse

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Stort tack! Jag satte tillbaka kortet i vu+ boxen i den övre läsaren, jag trodde jag var säker på att den suttit där tidigare och visste inte att det spelade någon roll i vilken läsare kortet sitter, men nu vet jag bättre. Kortet i nedre läsaren omstart cam och bild. Tack för hjälpen.
    Någon som vet, har beställt en vu+ solo 4 k gäller nedre läsare även på den.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Tja hassep - var inte rädd att prova - så om du någonsin har problem med VU + så experiment - försöka - prova - prova och du lär dig mycket samtidlig - hittar ingen lösning - fråga Boardet här är nästan alltid någon som kan hjälpa dig.

    vh / Bosse

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det bestämmer man själv, men om du använder pli tror jag det inte spelar någon roll.

    ps

    Kollade och bägge läsare fungerar med pli.
    Senast redigerad av ricki den 2017-07-15 klockan 10:27.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2016-10-24, 12:38
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 13:00
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:38
  4. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 20:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss