Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Cd kort

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger

    Cd kort

    Vu+solo2 med oscam cd kort funkat i ca två år. Idag satte jag kortet i cd orginalbox och sen tillbaka igen i vu+ boxen ingen bild har startat om oscam men ingen bild testade att sätta kortet i orginalboxen igen kortet ok vad kan ha hänt?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Vilken image använder du ? - om du använder OpenPli gå till Plugins och hämta
    mg_camd 1.35a och installera det - om kortet är OK det kommer att fungera nu.

    VH / Bosse

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Ja jag kör Open Pli ska testa Tack

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Nej tyvärr får inte ordning på det laddar ner mg cam 1.35a men fortfarande ingen bild. Kortet fungerar i orginalboxen. Kan det ha hänt något med kortet, när jag startade orginalboxen med kortet insatt, ville boxen göra en uppdatering av programvaran vilket jag gjorde, när jag sen satte tillbaka kortet i vu+ fick jag ingen bild.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    58
    Tackad
    13 gånger
    Har du provat med cccam 2.3.0 ?
    Vu+ Ultimo 4K , 2* VU+ Solo2 , Formuler Z10 Pro Max, Formuler Z11 Pro Max

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Provade cccam men tyvärr samma fel

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Jag föreslog mg_camd, men det lossnade jo inte ditt problem - det var jag som inte använder vad jag har mellan öronen - sorry.

    Men prova detta här - det fungerar alltid här i DANSKAR LAND:

    Meny-Plugins-röda knapp-hitta OSCAM och ta bort den.

    Menyn->plugins-> oscam och låt boxen installera den - genstarta Enigma2 - det borde fungera nu - om inte försöka gå in softCAM / CI och starta oscam.

    Min CD danska kort alltid fungerar på det sättet och i alla-mottagare jag har - jag tror inte att der en skillnaden mellan danska och svenska kort.

    vh / Bosse

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Tack för tipset men tyvärr fortfarande ingen bild, gjorde precis som du beskrev. Kollade kortet igen i orginalboxen funkar. Fattar ingenting. Jag får väl testa med en ominstallation av boxen

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    der er en ny OpenPli-6 til test - jeg har og kender flere der bruger den og den virker 100%

    https://openpli.org/download/vuplus/Solo2

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Hej.

    Alla försöker hjälpa men du säger inget om vilken levrantör du använder, är det satellire, kabeltv?
    Jag förmodar att alla tar det som sat som jag gör när jag läser tråden från början, jag kan säga att jag har inga problem med cd/via med fungerande oscam.

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2016-10-24, 12:38
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 13:00
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:38
  4. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 20:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss