Sidan 4 av 9 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 84

Ämne: Någon som provat DM520HD

  1. #31
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger
    Kommer nog snart igen :-)
    Läs här: http://www.pli-images.net/credits.php

    mvh
    Bosse

  2. #32
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Tack för det!

    Nån som har tips på image där jag kan installera CCcam på en DM520?

  3. #33
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Tack för det!

    Nån som har tips på image där jag kan installera CCcam på en DM520?
    Newnigma och opendroid.det finns andra image också som du kan enkelt installera cccam.

    Här har du openpli också
    http://opendreambox.dreamosat.net/in...0rocko)/dm520&
    Senast redigerad av Ibrahim den 2017-12-13 klockan 19:59.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #34
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ta vilken image du känner för och finns inte cccam så kan du tanka ner det här https://linuxsat-support.com/addons2016/ och installera manuellt.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #35
    Deas, har du lust att förklara hur man installerar det manuellt? Jag är med på att man ska lägga över filen (är det enigma2-plugin-extensions-cccam-info_1-3c_all.ipk eller enigma2-plugin-extensions-ecccam-0.2-r0.ipk jag ska ha?) i /tmp på boxen via FTP.

    Men sen då? Att jag ska göra installationen via Telnet (väl?) är jag med på, men vilket kommando använder jag? Provade det som Matkoh föreslog i en annan tråd men får då bara felmeddelande att den inte hittar filen.

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    214
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Deas, har du lust att förklara hur man installerar det manuellt? Jag är med på att man ska lägga över filen (är det enigma2-plugin-extensions-cccam-info_1-3c_all.ipk eller enigma2-plugin-extensions-ecccam-0.2-r0.ipk jag ska ha?) i /tmp på boxen via FTP.

    Men sen då? Att jag ska göra installationen via Telnet (väl?) är jag med på, men vilket kommando använder jag? Provade det som Matkoh föreslog i en annan tråd men får då bara felmeddelande att den inte hittar filen.
    Du måste ändra behörighet på filen till 755

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av guess Visa inlägg
    Du måste ändra behörighet på filen till 755
    Yes har lagt filen (cccam.ipk) i katalogen /tmp. Behörighet är ändrat till 755 (har testat 777 med).

    Har provat följande:

    * Ståendes /tmp skriva opkg install /tmp/cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package /tmp

    * Ståendes /tmp skriva opkg install /cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package

    * Ståendes /tmp skriva opkg install cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package cccam.ipk
    E: Couldn't find any package by regex 'cccam.ipk'

    Kör Telnet via DCC

    Nått jäkla fel gör jag ju uppenbarligen. Men vad?

  8. #38
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zap18 Visa inlägg
    Yes har lagt filen (cccam.ipk) i katalogen /tmp. Behörighet är ändrat till 755 (har testat 777 med).

    Har provat följande:

    * Ståendes /tmp skriva opkg install /tmp/cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package /tmp

    * Ståendes /tmp skriva opkg install /cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package

    * Ståendes /tmp skriva opkg install cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package cccam.ipk
    E: Couldn't find any package by regex 'cccam.ipk'

    Kör Telnet via DCC

    Nått jäkla fel gör jag ju uppenbarligen. Men vad?
    Den första borde gått bra tycker jag. Men felmeddelandet tyder på att du kanske fått in ett mellanslag för mycket nånstans?

    Annars kan du prova att stå i /tmp och skriva:
    opkg install ./cccam.ipk

    Ett annat alternativ är att lägga filen i /tmp och sedan gå in i boxens menyer och leta reda på "Install plugins" eller liknande och där välja "install from file", typ.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Vilken image använder du, kan du kopiera hela namnet på din cccam.ipk och klistra in här.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #40
    Kör Newnigma2, vilket är en del av problemet med att göra som atomized föreslog med att installera i det grafiska gränssnittet på boxen. "Install offline" som det verkar heta när jag vill installera en "egen" fil (om jag inte är på helt fel ställe) verkar inte leda någonstans alls, får alltså inte upp någon katalogstruktur. Vet inte om funktionen är avstängd kanske?

    Filen jag försöker installera från https://linuxsat-support.com/addons2016/ är enigma2-plugin-softcams-cccam_2.3.0-r0_all.ipk från openPLI-katalogen

    Som jag skrev ovan är jag dock osäker på om det är rätt paket, men just nu får jag ju inte ens igång installationen.

Liknande ämnen

  1. Någon som provat pcd 7.0 image till dm600
    Av pazante i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 12:54
  2. Någon som har provat viaallz2 1.8?
    Av grabben i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 05:52
  3. Någon som provat Emulatorek10?
    Av bmwmpower i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 13:57
  4. Någon som provat programmet SetEdit??
    Av Scorpio i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss