Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Astra 19gr 12604H Sky News kan ej ses

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    testa att byta ingång på lnb där du kör db8000så får du se låter mera som lnb paj vid
    höga frekvenser har haft samma fel själv

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har du kollat igenom LNB och sök menyerna så att du har ställt in rätt?

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av putta Visa inlägg
    Nu på kvällen upptäckte jag att redan från transponder 12402 och uppåt så får jag ingen signal på DreamBox 8000 med torodialen men på duo2 på samma antenn går allt in med ett inverto octo ...på motorparabolen är det från transponder 12604 och uppåt inget kommer in med en invacom c120 Fokal????

    Missar jag något någonstans

    //P
    Det låter som fel LNB inställningar. Du får kolla att du ställt in rätt mellanfrekvens m.m. för ditt LNB. Det är inte säkert att det fungerar med inställning "universal-lnb" om det är det du använder.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Hej och tack för visat intresse

    Mycket riktigt så har jag inställning universal lnb och har nu provat användare definierat lnb med 9750 0ch 10600 (som lnb:et har) som lo men det hjälper inte ...vad innebär gränsvärde 11700 under samma parameter?....det här var på db8000 på torodialen och ett octo lnb.
    Har nu lopat från min ultimo till db8000 och där får jag kanon signal som använder samma lnb:n men ultimo har kaskadkopplade spaun switchar med 11 lnb och db8000 en spaun sar 411 wsr 2.0 diseque...även provat en annan utgång på samma lnb men samma resultat.

    På motorparabolen så provade jag att byta lnb och fick nu iaf signal på sky news men väldigt dåligt med hackande bild och enbart 54% i signal..provat att skewa men blir inte bättre än så samt finjusterat motorn....provar jag på cnn så visar det upp till 94% i signal men ändå hackande bild men där pendlar signalstyrkan från 94 ner till 60 och mindre ibland och till och med -7 har jag sett???...när jag provar dem två transpondrarna på satfinder så är stapeln på signalstyrkan väldigt orolig jämnfört med andra transpondrar.

    Kan coaxialkabeln påverka att högre freqvenser inte fungerar?
    Eller är det någon inställning fel?
    Vad innebär snabb diseque och repetera sekvens i lnb inställningen?

    Tack
    //P
    Senast redigerad av putta den 2017-07-28 klockan 10:23.

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det kan ev. vara din DM8000 som inte lämnar tillräcklig spänning för att LNB ska slå om till high-band. Om den är några år gammal och har en svag power supply så kanske den inte lämnar full spänning på LNB-utgången. Kan ju även vara fel på tunern ev.
    Har du väldigt lång coax-kabel så kan det också inverka om spänningen är dålig.

    Edit:
    Ser att jag rörde ihop begreppen lite här ovanför. Det är 22kHz signalen som används för att ställa om LNB mellan hög och låg band. Men samma resonemang som ovan gäller. Dålig powersupply, kass tuner eller långa kablar kan göra 22kHz signalen för svag så att LNB inte slår om till högband.
    Senast redigerad av atomized den 2017-07-28 klockan 15:21.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Tack för inlägget

    Kan vara som du nämner men varför funkar det utmärkt med lika lång kabel som ultimon har när jag lopar från den?

    //P

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av putta Visa inlägg
    Tack för inlägget

    Kan vara som du nämner men varför funkar det utmärkt med lika lång kabel som ultimon har när jag lopar från den?

    //P
    Jag är inte säker på att jag uppfattat din felbeskrivning korrekt. Du har spridit ut dina iakttagelser i så många inlägg att det är svårt att överblicka.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    du har ju 13/18 v som skiftar beroende på horisontal eller vertikal

  9. #19
    Det lutar åt att jag har väldigt lång kabel och då blir signalen inte tillräcklig....finns det någon typ av förstärkare för signalen från satellit typ " http://www.satpro.se/default.asp?id=...28&ucat_nr=107 " som satpro har..är det något att testa eller vad rekommenderas för att få bättre signal på en lång kabel.

    Tack
    //P

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av putta Visa inlägg
    Det lutar åt att jag har väldigt lång kabel och då blir signalen inte tillräcklig....finns det någon typ av förstärkare för signalen från satellit typ " http://www.satpro.se/default.asp?id=...28&ucat_nr=107 " som satpro har..är det något att testa eller vad rekommenderas för att få bättre signal på en lång kabel.

    Tack
    //P
    Det kan vara värt att prova. Priset var ju bra och Spaun brukar göra kvalitetsgrejor.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-16, 16:08
  2. Fox News på Intelsat 10-02
    Av ixxa i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-10-16, 18:57
  3. Sky Sports News
    Av sm0kie i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 12:24
  4. Tv4 news?
    Av vinter78 i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 18:05
  5. key 21 bad news
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss