Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: FBC-tuner

  1. #1

    FBC-tuner

    Är intresserad av att köpa en VU+Solo 4k. Hur funkar det här med FBC-tuner? Jag har idag 2 LNB med 4 utgångar och diseq switchar. Kan jag utnyttja det för att kunna streama flera kanaler eller måste jag byta LNB? Jag har en VU+ Solo2, men kanalerna i huset tar lätt slut. Streamar till telefoner o ATV4.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns ju några i forumet som har boxar med FBC-tuners t.ex. Vu+ Solo 4K. Det hade varit intressant om någon av dem berättade vilken lösning man valt för LNB konfigurationen.

    Själv har jag ingen sådan box ännu men efter vad jag förstått så ska du ha ett Unicable LNB för att dra maximal nytta av FBC tuners. Jag läste på något internationellt forum att man helst bör ha ett Unicable LNB med 32 kanaler.

    Om du har Unicable LNB så kan varje FBC tuner fungera som fyra oberoende tuners. I en Vu+ Solo 4K med dubbla FBC tuners så borde det motsvara åtta oberoende tuners om jag förstått saken rätt. Men jag är lite osäker och någon med mer erfarenhet får gärna komplettera uppgifterna.

    Om du använder dina gamla befintliga LNB och switchar så tror jag att varje FBC tuner bara kan funka som en vanlig tuner d.v.s streama en kanal eller möjligen fler om de är på samma transponder.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-10-19, 12:45
  2. DVB-C/DVB-T2-tuner?
    Av Schwede30 i forum Tiviar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-10-02, 20:43
  3. Tuner
    Av roxby i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-07, 18:48
  4. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-10-14, 17:46
  5. cd-tuner
    Av kekar i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-17, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss