Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Signalstörningar

  1. #11
    Jag, som installatör, råkade ut för samma sak ett flertal gånger vid övergången från analog till digital TV 2005. Det jag upptäckte vid samtliga tillfällen var att koaxialkabeln inte var trippelskärmad. Bytte då ut denna och fick ordning på dessa problem.

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    piphaul, det där hade jag missat, intressant. Innebär det att mobiltäckningen på ALLA tåg är bättre nu eller
    kommer bli det. Tänker på pendeltåg, tunnelbanan osv ?

    Förresten är det någon som vet om radio via FM bandet finns i tunnelbanan, har för mig att dom aldrig installerade
    det men är osäker. Orkar inte söka på nätet.

    ante601, tja, det är i alla fall viktigt att man har någon form av skärmad kabel, att den är hel och kontakterna är bra.
    Det kan påverka ganska mycket, smygande fel och annat konstigt som inträffar. Dom flesta moderna koaxkablar,
    typ från 2000 och framåt är ju bra kvalite så det ska inte vara några problem då men visst kablar kan ju alltid skadas
    eller man gör något tokigt och så får man konstiga fel.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-10-24, 18:25
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss