Hmmmm.
Inga problem med mina VU+ & OpenPli (4 samt 6)
Hmmmm.
Inga problem med mina VU+ & OpenPli (4 samt 6)
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
har en dm500Hd och openpli3 inga problem med Hd och ljudet kör via tv och hemmabio
Ok. Konstigt. Läste lite på Google om olika fel som kan göra det. Tallrik, kablage, huvud. Har en parabol som är 1 m. Kabeln är ny vet dock inte vilken storlek på tråden. Men det är antagligen en kabel som följer med när man köper kit. Nytt huvud. Smart Titanium Single Monoblock LNB 0.1dB HD TMS 6 grader. Inte den värsta eller bästa. Jag vet. Ingen skog i vägen. Ingen som har ngt förslag? Är de bara att byta ut kabel och lnb:et tror ni?
Det är väldigt osannolikt att LNB eller kabel skulle orsaka problem med ljudsynk om bilden är bra för övrigt.
Jag skulle provat att göra en fräsch ominstallation av boxen och se om problemen försvann då.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Luktar codec-problem.
Ljud på SD-kanaler är ofta vanlig mpeg2, medans många HD-kanaler normalt har AAC eller AC-3.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Tittar på en kanal nu som strulat som fan.
Och nu fungerar den felfritt. Helt plötsligt.kan de fortfarande vara ett codec problem? Har inte ändrat ngteller rört ngt överhuvudtaget. Såg ett tips ja skulle testa nr eftersom de fungerar så avvaktar ja. Men varför kan de helt plötsligt fungera igen?