Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Ljudsynk!

  1. #1

    Ljudsynk!

    Har en dm800sehd. Openpli 4. Kör via satellit . Tycker att ljudsynket mot bilden blir sämre och sämre. I början när ja skaffa detta var de inga alls inget som jag märkte i alla fall. Nu är de så illa att jag snart kastar ngt på tv:n. Har provat att ändra ljudsynk i kanalerna men det blir inte bra. Blir bättre men inte bra. Varför är det så här? Och vad kan jag göra? Har ingen receiver utan kör box till tv med HDMI kabel. Mvh mathias ps. Tittar bara på hd-kanaler. Så de har kanske med att göra men undra ändå varför det är så i sådana fall. Ska kolla en vanlig kanal alldeles strax. Har dessutom en Samsung led tv. Ca 2 år gammal. Ber om ursäkt om ja glömt ngt
    Senast redigerad av Mathias81 den 2017-08-22 klockan 18:29.

  2. #2
    Kollade med en vanlig kanal samma kanal fäst utan hd. Och det var en jävla skillnad. Men jag vill titta på hd ändå för gud vad dålig bild de var. Är det alltid så här på hd eller kan ja göra ngt?

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Inga problem med mina VU+ & OpenPli (4 samt 6)
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har en dm500Hd och openpli3 inga problem med Hd och ljudet kör via tv och hemmabio

  5. #5
    Ok. Konstigt. Läste lite på Google om olika fel som kan göra det. Tallrik, kablage, huvud. Har en parabol som är 1 m. Kabeln är ny vet dock inte vilken storlek på tråden. Men det är antagligen en kabel som följer med när man köper kit. Nytt huvud. Smart Titanium Single Monoblock LNB 0.1dB HD TMS 6 grader. Inte den värsta eller bästa. Jag vet. Ingen skog i vägen. Ingen som har ngt förslag? Är de bara att byta ut kabel och lnb:et tror ni?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är väldigt osannolikt att LNB eller kabel skulle orsaka problem med ljudsynk om bilden är bra för övrigt.
    Jag skulle provat att göra en fräsch ominstallation av boxen och se om problemen försvann då.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är väldigt osannolikt att LNB eller kabel skulle orsaka problem med ljudsynk om bilden är bra för övrigt.
    Jag skulle provat att göra en fräsch ominstallation av boxen och se om problemen försvann då.
    Ja bilden är bra för övrigt! Ok. Får kanske testa det. När ja läste om det så hävda dom stark på dom grejerna. Nu är i och för sig trådarna ja läste ett par år på nacken. Men ändå. Men skönt om det bara kan vara en ominstallation.

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Luktar codec-problem.
    Ljud på SD-kanaler är ofta vanlig mpeg2, medans många HD-kanaler normalt har AAC eller AC-3.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #9
    Tittar på en kanal nu som strulat som fan.
    Och nu fungerar den felfritt. Helt plötsligt.kan de fortfarande vara ett codec problem? Har inte ändrat ngteller rört ngt överhuvudtaget. Såg ett tips ja skulle testa nr eftersom de fungerar så avvaktar ja. Men varför kan de helt plötsligt fungera igen?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    parabol och lnb och kabel och tjocklek på kabel har heller inget med det att göra och inget med ljudproblem att göra utan
    allt hänger på boxen image osv har jobbat med paraboler sen 98
    och eventuella kablar mellan box och tv/hemmabio
    sen tro inte på allt du läser på nätet heller

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss