Jag har också valt att ha TV fortsatt kvar från parabolen även efter jag fick fiber från IP-Only.
Det finns många olika sätt att resonera och välja när det gäller Parabol-TV kontra IP-TV. För mig är bildkvalitet avgörande. Jag njuter av riktigt bra TV-bilder i full-HD på en stor skärm. Då är parabol-TV (från Canal Digital) oslagbart.

Prismässigt blir det väl också ungefär detsamma som att välja IP-TV. Man får som vanligt noga studera vad som ingår i de olika paket som erbjuds men genomgående är att de lockpris man ser för komplett "Internet + Tv + Telefon" via fiber innehåller ett ytterst begränsat urval av kanaler. En annan nackdel är att de alltid förutsätter att man binder sig 12 eller 24 månader.

Finessen med fiber är att man oftast kan ha abonnemang utan långa bindningstider och byta leverantör när man vill det (gäller internet-anslutning). Om man då låser fast sig i långa bindningstider för TV-delen så sitter man där med abonnemang man kanske inte är nöjd med och kan inte byta.

Sedan finns det andra som tycker det är skönt med IP-TV för då kan man skrota parabolen och de kanske är nöjda med ett mindre TV-utbud och inte så noga med bild-kvaliteten. Då kan IP-TV passa.
Så allt beror på dina preferenser och vad du vill ha?