Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Snälla hur gör jag ?

  1. #1

    Question Snälla hur gör jag ?

    Hejsan ! Jag har en VU+ Ultimo 4 K och kör Open ATV 6.1 på den. Parabolen är en Maximum som kan ha måååånga LNB's.
    Men ! Hur gör jag för att koppla in flera LNB på mun mottagare ? Jag vill bara ha EN ledning ut till parabolen och i min mottagare så finns det ju bara Disec ABCD men jag vill ha fler än 4 LNB.
    Hur gör jag hur ställer jag in det i mottagaren och vilken switch behöver jag ?

    Tacksam för svar / Bluemoon.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Du behöver avancerad i tunerkonfiguration och DiSEqC-typen ska vara 1,1 men också en DiSEqC avsedd för många lnb'r - jag rekommenderar starkt en EMP centauri 9/1 Den är snabb i skift - hög kvalitet och väldigt väderbeständig och kan programmeras på 4 olika sätt - jag har haft min i 9 år och det är inget problem. och det är billigt.

    http://llk.dk/kueed4

    vh / Bosse
    Senast redigerad av Bosse3050 den 2017-09-03 klockan 08:32. Anledning: forkert

  3. #3
    Tack Bosse för svar. Ja jag vet inte riktigt hur jag ska ställa in menyn i boxen det finns ju tusen inställningar. Suck ! Jo avancerat läge kan jag men hur väljer jag lnb sedan dt.ex lnb 1, 2 osv från menyn ?
    Hur många lnb har du och hur har du konfigurerat det hela ?

    MVH Janne ( Bluemoon )

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är ju enklare om du talar om vilken switch du har eller tänker skaffa eftersom proceduren kan skilja mellan olika switchar. Om du inte redan köpt en så gå på Bosse3050:s rekommendation och köp en EMP Centauri, de brukar göra bra grejer.

    I detta inlägg http://www.world-of-satellite.com/sh...ll=1#post93807 kan du läsa lite mer om vilka inställningsalternativ som finns. Läs gärna hela tråden för mer info.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Tack för svar ! Ja jag tror jag köper en sådan switch som Bosse rekomenderat. Ha Ha ja just nu har jag bara en standardswitch 1 in och 4 ut så det som skulle behövas är ju minst 6 ut då jag har en maximum med 5 huvuden och en extra parabol för 0,8. Så jag tror jag lyder Bosse's tips.

    TACK ALLA FÖR HJÄLPEN / Janne ( Bluemoon )

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    När du har fått din DiSEqC, skulle jag vilja hjälpa dig att ställa in tunern.

    Jag har 5 LNB - 0.8W - 4.8E - 13E - 19.2E - 28.2E.

    vh / Bosse

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    162
    Tackad
    48 gånger
    Håller med Bosse, EMP Profiline DiSEqC Relais 9/1 P.168-W V2 funkar perfekt har själv 4st, men skär av dom små plast”plupparna” inne i höjet så att du få ut swichen när det är kalt, är det nästan omöjligt att få ut swichen, vilket är ett måste om man lägger till ett Lnb. Tyvärr är det alltid den kalla årstiden man leker med sin parabol ;-) Så här enkelt är det att ställa in
    http://www.emp-centauri.cz/pdf/DM800...8V2setupEN.pdf

  8. #8
    Hej Bosse ! Nu har jag fått min Switch men jag får ingen signal när kag testat. Jag har koaxen till ingång 1 på vU+ mottagaren. Jag har testat med att ansluta mottagaren till utgången på switchen och en LNB till LNB 1 ingången men nix ingen signal. Så jag skulle vara mycket tacksam och glad för din hjälp.

    MVH Janne

    Så här står det i menyn på mion vU+ Ultimo 4 K med OpenATV 6.1 och Universe HD skin.

    Ja jag har också 5 LNB 0,8W 5 Öst 13 Öst 19.2 Öst 28,2 Öst samma som dig

    Konfigurationsläge: Advancerad
    Satellit: 0,8* West
    LNB: LNB 1
    Prioritet: Auto
    LOF: Universal LNB
    Spänningsläge: Polarisation
    Ökad Spänning: Nej
    Tonläge: Band
    DiseqC Läge: 1.1
    Snabb DiseqC: Nej
    Tonburst: Inga
    DiseqC 1.0 Kommando: Inga
    DiseqC 1.1 Kommando: Inga
    Repetera Sekvens: Nej

  9. #9
    Konfigurationsläge: Advancerad
    Satellit: 0,8* West
    LNB: LNB 1
    Prioritet: Auto
    LOF: Universal LNB
    Spänningsläge: Polarisation
    Ökad Spänning: Nej
    Tonläge: Band
    DiseqC Läge: 1.1
    Snabb DiseqC: Nej
    Tonburst: Inga
    DiseqC 1.0 Kommando: port A
    DiseqC 1.1 Kommando: port 1
    Repetera Sekvens: Nej

  10. #10
    de förts 4 skall vara A , B , C och D
    med port 1
    för lnb nr 5 börjar du med A
    men denna gånger tar port 2

    och du borde funka

    självklar bör du byta satelit dvs lnn 1 thorn , lnb 2 sirius osv

Liknande ämnen

  1. Hjälp Snälla!
    Av X-up i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 15:39
  2. Snälla hjälp!
    Av Reddevil i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 11:47
  3. [LÖST] Snälla hjälp mig...
    Av hockeybias i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 16:54
  4. snälla nån
    Av the master i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 02:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss