Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Trådat nätverk fungerar inte med vu zero

  1. #1

    Trådat nätverk fungerar inte med vu zero

    Hej,

    Har ett konstigt problem med vu zero. Har alltid kört trådlöst och det har fungerat galant men nu så vill jag köra trådat och kopplade in nätverkskabeln in i boxen och döm till min förvåning så fungera det inte? Provade med en annan kabel - samma problem. Det är inget fel på min router men jag tycker det är väldigt konstigt att det inte fungerar med nätverkskabel, det brukar alltid vara tvärtom (att trådlös inte fungera) jag kör openpli 4 kernel version 3.13.5

    När jag kör nätverkstest så blir lan adapter och DHCP grön, ip adress obekräftade och namnserver obekräftad. Någon som haft liknande problem och hur löste ni det?

    Tacksam för svar och tips

  2. #2
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jag har haft liknande problem och det var att jag hade en cat6 kabel. När jag bytte till cat5 så fungerade det. Jag förstår att det kanske inte gäller för dig men för mig hade det betydelse.

    Skillnaden är att jag också hade en DM800SE en gång i tiden.

    Hoppas att det kan hjälpa lite. Har du en annan router eller switch hade jag provat det också.

    Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Jag har haft liknande problem och det var att jag hade en cat6 kabel. När jag bytte till cat5 så fungerade det. Jag förstår att det kanske inte gäller för dig men för mig hade det betydelse.

    Skillnaden är att jag också hade en DM800SE en gång i tiden.

    Hoppas att det kan hjälpa lite. Har du en annan router eller switch hade jag provat det också.

    Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk
    Hmm OK intressant. Den jag kör med just nu är cat5 kabel, har ingen cat6 för tillfället. Provade med en annan router och fick samma problem så det är antagligen något fel från boxen..

  4. #4
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Ok. Ja antagligen är det boxen som strular.

    Sent from my Moto G (5) Plus using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Malax, Finland
    Inlägg
    13
    Tackad
    2 gånger
    Har du trådlösa inaktiverat? Tänkte ifall det skulle vara någon konflikt med nätverket som strular
    Vu+ Duo2 | Vu+ Zero | TRIAX Unique dish 19.2e, 13e, 5e, 0.8w

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Totallyinsane86 Visa inlägg
    Har du trådlösa inaktiverat? Tänkte ifall det skulle vara någon konflikt med nätverket som strular
    Jag tar bort wifi antennen när jag provar trådat nätverk

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad säger kommandot: ifconfig i boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av repoks Visa inlägg
    Hej,

    Har ett konstigt problem med vu zero. Har alltid kört trådlöst och det har fungerat galant men nu så vill jag köra trådat och kopplade in nätverkskabeln in i boxen och döm till min förvåning så fungera det inte? Provade med en annan kabel - samma problem. Det är inget fel på min router men jag tycker det är väldigt konstigt att det inte fungerar med nätverkskabel, det brukar alltid vara tvärtom (att trådlös inte fungera) jag kör openpli 4 kernel version 3.13.5

    När jag kör nätverkstest så blir lan adapter och DHCP grön, ip adress obekräftade och namnserver obekräftad. Någon som haft liknande problem och hur löste ni det?

    Tacksam för svar och tips
    Är routern du kopplar boxen till satt att agera som DHCP-server?
    Du kanske kör med fasta ipadresser?
    Är DHCP aktiverat på boxen?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-09-23, 21:03
  2. Trådat och trådlöst samtidigt, problem!
    Av Adinho i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 08:05
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 16:46
  4. Trådlöst till trådat nät
    Av hoggan i forum Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 11:48
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 14:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss