Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Var finna en drivrutin till DM800SE?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Anslötförst boxen till PCn via service-porten och USB på PCn. Då ska ju datornnormalt hitta boxen, men så icke nu. Har försökt uppdatera drivrutinen med bådeIOBIT-s och nu senast Winzips program, men båda säger att drivrutinen ärföråldrad och uppdaterar inte drivrutinen. I och med detta hittar varken DreamUpeller Sunray min box. Har f.ö. båda programmen nedladdade sedan många år. Jagfår aldrig upp gängse ruta, där jag skriver i boxens lokala nätverksadress och comport.Jag har både Sunray och DreamUp nedladdade sedan många år, men ingen av domhittar min box, vilket de gjort tidigare och här tror jag fel drivrutin ärboven i dramat? L Men det kan vara annat … Displayen pajade bara någotår efter det jag köpt boxen, så där finns bara en svart ruta, men jag harkunnat flasha och boxen funkar detta till trots.
    Ser nu, jag gav inget bra svar på din fråga. Jag tror knappast att jag behöver byta bootloader(?) utan det jag vill göra är att byta image från Gemini till en ny PLi och då vill min PC och min DM800SE inte få kontakt med varandra ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    I en dm800se sitter serieporten (serviceport) i dreamboxen, man ansluter en usb-kabeln mellan boxen och datorn. För att detta skall fungera så behövs rätt drivrutin CP210x_Windows_Drivers_with_Serial_Enumeration . När detta är rätt så kommer det upp en ny serieport i dreamup, detta är serieporten inne i dreamboxen ev. får man klicka på dropdown pilen för att hitta rätt serieport.
    Skickar med ett par bilder som visar Dreamup med drivrutin, utan drivrutin och utan usb-kabel insatt. Samt drivrutinen i kontrollpanelen.

    Hoppas att detta kan föra din felsökning framåt.

    Mvh Hasse

    "Lycka är mer än en fungerande Dreambox "
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack Hasse! Nu har jag fått allt för att få det att funka. Vill det sig inte nu heller - då är det min mondagsbox som staller till det.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  2. Drivrutin till en Irexpress
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 11:20
  3. USB DRIVRUTIN
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 13:30
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 01:18
  5. Drivrutin
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 06:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss